  • 1. Data: 2003-10-01 10:21:14
    Temat: Likwidacja DG i rozliczenie VAT. POMOCY !!!
    Od: "Marcin Leśniak" <l...@p...onet.pl>

    Właśnie zlikwidowałem DG i mam probelm z VATem. O co chodzi.
    Firma zarabiała dzięki wykonywaniu usług przez telefon. We wrześniu
    wystawiono faktury sprzedaży na łączną kwotę ok. 15000 zł, z czego ok 9500
    to koszt połączeń telefonicznych. I teraz zaczyna się problem. Firma
    zakończyła działalność z dniem 30.09.2003. Fakture za telefon otrzymałem w
    dniu 25.09.2003 i ma ona termin płatności do 08.10.2003. Za miesiąc wrzesień
    wychodzi mi do zapłaty za VAT ok. 2400, a VAT na fakturze za telefon wynosi
    ok. 1800zl. Chciałem zapytać czy jeśli zamyknąlem DG z końcem września to
    mogę jakoś odzyskać ten VAT z faktury za telefon, którą opłacić mam do
    października. Bo jeśli nie mogę to ten VAT zapłacę po prostu podwójnie nie
    wiem czy dobrze to rozumiem proszę o pomoc

    __________
    Marcin Leśniak

  • 2. Data: 2003-10-01 11:20:43
    Temat: Re: Likwidacja DG i rozliczenie VAT. POMOCY !!!
    Od: R.Gliński <a...@a...pl>

    w <news:blea2f$p8m$1@news.onet.pl>
    Marcin Leśniak napisał(a):

> [...]
    > telefon, którą opłacić mam do października. Bo jeśli nie mogę to
    > ten VAT zapłacę po prostu podwójnie nie wiem czy dobrze to

    Termin Płatności to ostateczny termin zaksięgowania ,ale również
    można księgować w dniu otrzymania faktury ,lub w dniu zapłaty

    --
    Z poważaniem Ryszard Gliński

  • 3. Data: 2003-10-01 11:23:57
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    R.Gliński wrote:

    > Termin Płatności to ostateczny termin zaksięgowania ,ale również
    > można księgować w dniu otrzymania faktury ,lub w dniu zapłaty

    VAT za telefon w terminie otrzymania faktury, a nie w terminie
    płatności?????????

  • 4. Data: 2003-10-01 13:51:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

    > VAT za telefon w terminie otrzymania faktury, a nie w terminie
    > płatności?????????

    Dołaczam sie do zdziwienia.

    Moim zdaniem sprawa jest przegrana bo zlikidowano dzialalnośc zanim
    podatnik uzyskał prawo do odliczenia.
    Prawo to powstało w terminie zapłaty a wtedy platnika juz nie było.

    Troche sie kolega pospieszył. Smutne, ale trzeba sie był zastanowić
    ZANIM się dzialalność zamkneło. Zapytałbys na grupie 2 dni wczesniej i
    moznaby cos poradzić, a teraz...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-10-01 14:12:56
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Z.C. wrote:

    > Trzeba było zapłacić za telefon we wrześniu odliczyć VAT we wrześniu.

    Kolejna bzdura w tym wątku!

  • 6. Data: 2003-10-01 14:19:42
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

  • 7. Data: 2003-10-01 21:04:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, Marcin Leśniak wrote:

    >+ Właśnie zlikwidowałem DG i mam probelm z VATem.

    Choć sprawa wygląda na jasną :(, przekopawszy lekko mój HDD
    i googla zlokalizowałem stosowny artykuł:

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=875&d
    ok=875.3.3.2.4.2.0.1.htm

    Przegrana rewizja nadzwyczajna (SN poparł ministra) to jest
    chyba najwyższy poziom wykładni (poza błędami w prawie
    uchylanymi przez TK)...
    Inna sprawa, że SN wyraźnie podkreślił że "nie rozpatrywał
    kwestii terminu wykreślenia z rejestru".

    To że prawo mamy porąbane :( jest "kfiatkiem" samym w sobie:
    skoro f-ra była *za okres* prowadzenia... ale to jest
    empiryczny dowód że "postępowanie logiczne" (kto to ostatnio
    proponował, Elena ?) bywa nieskuteczne :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-02 05:54:02
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> wrote in message
    > Kolejna bzdura w tym wątku!

    Zaraz zaraz...
    tego co wiem, to prad i telefon wpisuje sie do VAT zgodnie z data ZAPLATY.

    Jesli fatkura jest za sierpien-wrzesien
    wystawiona 19 wrzesnia i termin platnosci jest na 3 pazdziernika, a planosc
    dokonana
    jest 28 wrzesnia, to wpisuje sie te pozycje we wrzesniu.

    Myle sie?

    Janusz

  • 9. Data: 2003-10-02 06:31:01
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Janusz wrote:

> [...]
    > planosc dokonana
    > jest 28 wrzesnia, to wpisuje sie te pozycje we wrzesniu.

    Mylisz się - Przy podatku VAT za usługi telekomunikacyjne decydyje
    termin płatności podany na fakturze a nie data rzeczywistej zapłaty.
    W twoim przykładzie VAT można odliczyć tylko w październiku. Jeśli
    robisz inaczej to pomyśl o korektach i "czynnym żalu", bo przy
    pierwszej kontroli będziesz miał duże kłopoty.

  • 10. Data: 2003-10-02 07:34:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003, Janusz wrote:
    [...]
    >+ Zaraz zaraz...
    >+ tego co wiem, to prad i telefon wpisuje sie do VAT zgodnie z data ZAPLATY.
    [...]
    >+ Myle sie?

    ++++++
    4. Podatnik, który otrzymał fakturę potwierdzającą nabycie
    towarów i usług wymienionych w ust. 3, może obniżyć podatek
    należny o podatek naliczony określony w tej fakturze
    w miesiącu, w którym przypada termin płatności określony
    w tej fakturze, a w przypadku [...kwartalnego roliczania
    w kwartale...]
    ------

    Tam jest "termin płatności". Ustawodawcy nie interesuje
    (niestety, taki sposób myślenia) czy sprzedający dostanie
    pieniądze, tylko czy sprzedający już ma obowiązek zapłacić
    VAT :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)