  • 1. Data: 2005-12-08 01:44:24
    Temat: VAT 25
    Od: "Zdzichu" <a...@a...aa>

    Witam,

    Mam pewien problem i proszę o pomoc.

    Otóż niedawno kupiłem pojazd sprowadzony z niemiec. Sprzedający (handlarz)
    wystawił mi fakturę VAT ze stawką 0% twierdząc, że na taki pojazd (starszy
    niż 6m-cy i z przebiegiem większym niż 6000km) nie ma vatu. W urzędzie przy
    rejestracji poproszono mnie jednak, że skoro faktura jest ze stawką zerową o
    zaświadczenie VAT25 o zwolnieniu z podatku (dla tego handlarza). No i teraz
    mój problem polega na tym, że ten handlarz olewa mnie. Unika, zwodzi itd. a
    ja nie mogę zarejestrować pojazdu.

    Moje pytania:

    1) Czy w tej sytuacji ja sam mogę załatwić zaświadczenie VAT25 nie
    posiadając tej niemieckiej faktury zakupu a tylko fakturę od handlarza i
    inne niemieckie dokumenty (brief, wyrejestrowanie)

    2) Czy miał on prawo wystawić fakturę z zerowym vatem nie mając formalnego
    zwolnienia z urzędu skarbowego?

    Bardzo proszę o odpwiedź

    Zdzichu