  • 1. Data: 2007-07-12 09:08:44
    Temat: złotówka podatku?
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    Witam,
    mam nastepujacy problem:
    młodociany zleceniobiorca zarobił u mnie 19,20 zł 'do ręki'.
    wychodzi mi, że powinnam mu potrącic złotówkę podatku, a gdzieś w
    pamięci kołacze mi się zdanie o zaniechaniu poboru (i naliczenia) dla
    tak małych kwot...
    Nic w tej kwestii wiążącego nie wygooglałam, więc proszę o poradę

    Bożena

  • 2. Data: 2007-07-12 09:34:55
    Temat: Re: złotówka podatku?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 12 lipca 2007 11:08
    (autor księgowość mebel-box
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <4...@m...pl>):

> [...]
    > tak małych kwot...
    > Nic w tej kwestii wiążącego nie wygooglałam, więc proszę o poradę

    Zaniechiwane są odsetki do 6zł bodajże... Ale należności to chyba nie....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 3. Data: 2007-07-12 10:40:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.07.2007 księgowość mebel-box <k...@m...pl> napisał/a:
> [...]
    > tak małych kwot...
    > Nic w tej kwestii wiążącego nie wygooglałam, więc proszę o poradę

    Nie słyszałem o zaniechaniu poboru i naliczenia. Co najwyżej po
    zaokrągleniu pełnych złotówek, kwoty poniżej 50gr zrobią się zerowe, ale to
    nie zmienia faktu, że deklarację wypadałoby złożyć.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2007-07-12 11:33:42
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

    Samotnik napisał(a):

    > Nie słyszałem o zaniechaniu poboru i naliczenia. Co najwyżej po
    > zaokrągleniu pełnych złotówek, kwoty poniżej 50gr zrobią się zerowe, ale to
    > nie zmienia faktu, że deklarację wypadałoby złożyć.

    No dobrze, policzyłam ponownie, wyszło mi 2,10 zdrowotnego i 2 złocisze
    podatku.
    A teraz oszacuję sobie koszty (nie tylko finansowe) związane z pochopnym
    zawarciem umowy z młodocianym...
    - wysyłka zgłoszenia NIP 3,55
    - wysyłka PIT-8B za 2007 - takoż 3,55
    - zgłoszenie do ZUS - ciekawe jak, jeśli młody nie ma ani NIPu, ani
    dowodu, ani paszportu
    - korekta zgłoszenia w ZUS, gdy już będzie numer NIPu
    - i jeszcze parę czysto księgowych/urzędowych działań, plus kilkanaście
    najmarniej kartek papieru plus ileś telefonów żeby wydobyć tego NIPa od
    chłopaka...

    Wniosek: NEVER MORE

  • 5. Data: 2007-07-12 14:12:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    ""księgowość mebel-box"" <k...@m...pl> wrote in message

    > - zgłoszenie do ZUS - ciekawe jak, jeśli młody nie ma ani NIPu, ani
    > dowodu, ani paszportu

    twoim obowiazkeim było wysłać jego NIP-3 w ciągu 7 dni do US.
    Ustawa o NIP.

  • 6. Data: 2007-07-12 14:22:28
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    księgowość mebel-box <k...@m...pl> wrote:

    > Wniosek: NEVER MORE

    Zatrudnij go na dluzej to te stale koszty znacznie spadna procentowo.

    a.

  • 7. Data: 2007-07-12 14:57:56
    Od: "\\n" <...@...xy>

    witek pisze:

    > ""księgowość mebel-box"" <k...@m...pl> wrote in message

    > twoim obowiazkeim było wysłać jego NIP-3 w ciągu 7 dni do US.
    > Ustawa o NIP.

    Nie ma to jak zrozumienie i odrobinę pociechy dla wnerwionego człowieka ;-)

  • 8. Data: 2007-07-12 15:36:07
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "\n" <...@...xy> wrote in message news:f75g1j$g4k$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie ma to jak zrozumienie i odrobinę pociechy dla wnerwionego człowieka
    > ;-)

    W biznesie nie ma litości

  • 9. Data: 2007-07-12 19:50:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, księgowość mebel-box wrote:

    > Wniosek: NEVER MORE

    ...no to jeszcze dla przećwiczenia podobne wnioski przy próbie
    zatrudnienia niepełnosprawnego (ze skrajnym przypadkiem, kiedy
    nie będzie nadawał się na dane stanowisko co "wyjdzie w praniu")
    i będzie pełna jasność dlaczego "pracodawcy odwracają się
    plecami".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-07-12 20:21:01
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 12 lipca 2007 13:33
> [...]

    > dowodu, ani paszportu
    > - korekta zgłoszenia w ZUS, gdy już będzie numer NIPu

    MOMENT! Jak się uczy to jest nieozusowany! Na rachunku ja biorę oświadczenie
    (choć pewnie może być nie na rachunku) o treści ,,oświadczam, że jestem
    uczniem/studentem i jestem zwolniony z ZUS'' i tylko rozliczam za niego
    PIT-4. No PIT-8 musisz wysłać, ale tak samo za innych... Więc wyślesz
    jednym listem. No chyba że on z innego US...

    > - i jeszcze parę czysto księgowych/urzędowych działań, plus kilkanaście
    > najmarniej kartek papieru plus ileś telefonów żeby wydobyć tego NIPa od
    > chłopaka...
    > Wniosek: NEVER MORE

    No cóż, ale on już będzie miał NIPa na następny raz :D Więc będzie Ci
    prościej.