  • 1. Data: 2006-12-06 08:49:29
    Temat: zmiana platnika faktury...
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Hmmm... jak tio zrobic i czy w ogole da sie?

    Mam klienta, czlowiek AAAA, czlowiek AAAA ma firme BBBB i CCCC (w sumie
    2 firmy). Robilem cos dla niego i wystawilem fimie BBBB fakture. W
    miedzyczasie firma BBBB przeszla w stan upadlosci. Po negocjajcjach
    czlowiek AAAA zaczal w ratach splacac FV, ale placac z konta firmy CCCC
    i jednoczxesnie prosi, aby mu zmienic platnika tej faktury z BBBB na
    CCCC.

    Czy moge mu pomoc i zmienic platnika w jakis sposob? Wiem juz, ze to nie
    moze byc korekta. Bo de facto nie ma bledu kwalifikujacego sie pod
    korekte.

    Myslalem, zeby AAAA przyslal papier podpisany przez firme BBBB i CCCC
    gdzie nastepuje cesja platnika i obie firmy zgadzaja sie na zmiane
    platnika faktury? Wtedy podpialbym sobie to pod faktury i mial
    "przykrywke" - dlaczego sa dwie faktury z jednym numerem...

    Hm?

    Czy to glupi pomysl?

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 2. Data: 2006-12-06 09:19:11
    Temat: Re: zmiana platnika faktury...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > platnika faktury? Wtedy podpialbym sobie to pod faktury i mial
    > "przykrywke" - dlaczego sa dwie faktury z jednym numerem...

    1. Na fakturze nie ma pozycji pt. "płatnik"
    2. Faktura dokumentuje dla celów księgowych umowę zawartą między Tobą
    i BBBB. Odbiorcą faktury jest firma BBBB i nikt inny
    3. Skoro była umowa (choćby niespisana) z firmą BBBB, to nie możesz
    wystawić faktury firmie CCCC, przecież niczego dla niej nie zrobiłeś
    4. Spłacać fakturę firmy BBBB może babcia pana AAAA, jego żona,
    kolega - nie ma problemu. Niewykluczone, że może też jego firma CCCC,
    tylko nie może tego zaliczyć w KUP i tutaj pana AAAA gryzie ;) Mógł
    nie doprowadzać do upadłości BBBB, to by sobie odliczył...
    5. Jeśli chciałbyś mieć fakturę dla nowego odbiorcy, no to musisz:
    a) 'stwierdzić', że istnieje podstawa do obniżenia należności za usługę
    dla firmy BBBB i wystawić fakturę korygującą
    b) wykonać usługę (*mryg*) firmie CCCC i wystawić jej fakturę.
    c) przygotować DOBRĄ historyjkę tłumaczącą ten przekręt ;)

    No bo to po prostu przekręt i to dosyć ryzykowny, bo urzędnicy
    skarbowi też nie są w ciemię bici, a takie numery w niedużej firmie
    widać po pierwszym spojrzeniu na księgi. Na Twoim miejscu bym tego nie
    robił.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-12-06 09:41:40
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

    > 1. Na fakturze nie ma pozycji pt. "płatnik"

    nie ma.

> [...]
    > 3. Skoro była umowa (choćby niespisana) z firmą BBBB, to nie możesz
    > wystawić faktury firmie CCCC, przecież niczego dla niej nie zrobiłeś

    No wlasnie. Umowa byla miedzy mna a AAAA.

> [...]
    > tylko nie może tego zaliczyć w KUP i tutaj pana AAAA gryzie ;) Mógł
    > nie doprowadzać do upadłości BBBB, to by sobie odliczył...

    No wlanie o ten KUP mu chodzi... Bo to ze splacac moze Wujek Staszek, to
    ja wiem ;)

    > 5. Jeśli chciałbyś mieć fakturę dla nowego odbiorcy, no to musisz:
    > a) 'stwierdzić', że istnieje podstawa do obniżenia należności za usługę
    > dla firmy BBBB i wystawić fakturę korygującą

    nie istenieje

    > b) wykonać usługę (*mryg*) firmie CCCC i wystawić jej fakturę.

    ja bym im mogl nawet wykonac usluge bez "mryg" ;) Tylko, ze wtedy ile
    bym na FV nie napisal, to jestem z kolei ja w plecy o VAT i podatek od
    tamtej faktury... No chyba, ze bym napisal sporo wiecej...

    > c) przygotować DOBRĄ historyjkę tłumaczącą ten przekręt ;)

    Yhy. To ja wole nie sciemniac. PAństwo^H^H^H^ Kłamstwo ma krotkie nogi
    *mryg* ;)

> [...]
    > skarbowi też nie są w ciemię bici, a takie numery w niedużej firmie
    > widać po pierwszym spojrzeniu na księgi. Na Twoim miejscu bym tego nie

    Szkoda,ze nie mozna takiej rzeczy przeprowadzic "oficjalnie".
    Czlowiek chcialby byc i dobry i zgodnie z prawem.
    A tu sie po prostu nie da :(

    Ja nie bede sie podkladal i kombinowal... Ale 99 na 100 innych pewnie
    tak...

  • 4. Data: 2006-12-06 12:07:20
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > wystawić faktury firmie CCCC, przecież niczego dla niej nie zrobiłeś
    > 4. Spłacać fakturę firmy BBBB może babcia pana AAAA, jego żona,

    Spłacać może ktokolwiek. I on problemu mieć nie bedzie - Ty jednak mozes
    mieć. Jakiś 2 miesiace temu była dyskusja na ten temat.
    Co zrobisz jak "babcia pana AAAA" wystapi do Ciebie o zwrot nienależnej
    tobie kwoty właconej przez nią "pomyłkowo" na Twoje konto? Ty bedziesz
    wiedzial, że to było za fakturę firmy BBBB, ba, nawet bedzie to w przelewie.
    Ale "babcia pana AAAA" dla ciebie nic nie wisiala i żada zwrotu. Co wtedy
    zrobisz?

  • 5. Data: 2006-12-06 12:27:27
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "[www.goldap.info.pl]" wrote:

> [...]
    > Ale "babcia pana AAAA" dla ciebie nic nie wisiala i żada zwrotu. Co wtedy

    Rozwazania, bez podstaw prawnych:

    A)

    Pokaze korespondencje wedle ktorej wszystkie strony ustalily, ze ta
    fakture splaca nie BBBB tylko CCCC (w obu przypadkach ta sama osoba
    AAAA)

    B)

    Druga opcja - zwroce kase. Dlaczego?

    W tej chwili jestem w plecy dla przykladu 1000 zlotych. Niezaprzeczalnie
    do tylu. Nie chodzi o to, ze poplacilem od tego podatki, tylko o to, ze
    zarobilem jakas kase a jej nie mam i nie ma szans na jej dostanie.
    Realnie.

    Jednak Babcia splaca. Jestem do przodu - dostalem kase za usluge, choc z
    innego zrodla.

    Teraz babcia zada zwrotu straszac sadem, wilkiem, i czym tam popadnie -
    zwracam. Jestem 1000 do tylu tak jak bylem wczesniej. Ale nie mam
    problemow (jesli zwrot kasy oznacza brak problemow i strata da sie
    przelknac...)

    Pozdr
    ja

  • 6. Data: 2006-12-06 14:09:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@g...net> napisal(a):

> [...]
    > Ale "babcia pana AAAA" dla ciebie nic nie wisiala i żada zwrotu. Co wtedy

    No, ratuje nieco opis, jeśli w tytule przelewu będzie np. numer
    faktury, to można się obronić przed zarzutem bezpodstawnego
    wzbogacenia.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 7. Data: 2006-12-06 21:14:37
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Pokaze korespondencje wedle ktorej wszystkie strony ustalily, ze ta
    > fakture splaca nie BBBB tylko CCCC (w obu przypadkach ta sama osoba
    > AAAA)

    A to co innego, jak masz dowody na ustalenia, to OK.

  • 8. Data: 2006-12-07 14:46:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "[www.goldap.info.pl]" wrote:

    > A to co innego, jak masz dowody na ustalenia, to OK.

    Szkoda ino,z e te dowody nie pozwalaja na zmiane danych na fakturze...

    No nic... Jakos to bedzie... ;)