  • 1. Data: 2003-10-03 14:59:03
    Temat: zmiana towaru na srodek trwaly - budowa
    Od: "r...@o...pl" <r...@o...pl>

    mam nastepujacy problem,
    prowadze maly sklepik komputerowy, z podzespolow ktore mam na magazynie,
    kupile je 3 miesiace temu, postanowilem zlozyc komputer na potrzeby firmy,
    w kpir sa one wpisane jako zakup towarow i materialow handlowych,
    wiec w jaki sposob teraz z nich wytworzyc srodek trwaly??, wartosc nie
    bedzie przekraczala 3500zl, prosze o pomoc,

  • 2. Data: 2003-10-03 19:22:08
    Temat: Re: zmiana towaru na srodek trwaly - budowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2003, r...@o...pl wrote:

> [...]
    >+ w kpir sa one wpisane jako zakup towarow i materialow handlowych,
    >+ wiec w jaki sposob teraz z nich wytworzyc srodek trwaly??

    Kilka komentarzy jest w groups.google (a czego tam nie ma ;)),
    dawno temu sam pytałem :)
    1. Przeksięgować.
    a.
    Sporządzasz listę (bo pewnie masz to na kilku fakturach ?)
    zawierającą co, za ile i z której faktury chcesz "przepisać".
    Lista przy okazji spełnić może rolę "protokołu produkcji
    i przekazania" :) owego ŚT. Sumujesz wartości netto.
    b. w KPiR robisz wpis: "wyksięgowanie tow.handl." (może
    dopisać "na ST" ?) albo "przezn.tow.handl.na ŚT".
    W kol. 10 wpisujesz ze znakiem minus wartość podsumowania z listy
    2. Wpisać komp do EŚT *lub* uznać go za wyposażenie

    >+ wartosc nie bedzie przekraczala 3500zl, prosze o pomoc,

    No to możesz amortyzować jednorazowo jeśli uznałeś za ŚT.
    Niemniej do KPiR wpiszesz w koszt (w kol. 14) wartość amortyzacji
    (na podstawie EŚT) :) a nie koszt "prosto z listy" :)
    Amortyzujesz jednorazowo "w miesiącu oddania do przekazania
    lub następnym".

    Oczywiście jeśli uznasz za wyposażenie (a nie ŚT) to wpisujesz
    wartość z listy do kol. 14 - możesz IMO zrobić to w tym samym
    wierszu (czyli "prosto z listy" właśnie, tak jak dla ŚT się
    *nie* robi). No i wtedy wpisujesz do ewidencji wyposażenia.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)