  • 1. Data: 2003-02-12 18:26:03
    Temat: zmniejszenie lub zawieszenie emerytury
    Od: Michal K <g...@g...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie zusu.
    Muszę wystawić informację o zarobkach pracującego u mnie emeryta.
    Czy do kwoty przychodów wlicza się również świadczenie urlopowe? Czy
    może byc to przyczyną zmniejszenia emerytury gdyby przekroczył limit?

    I przy okazji drugie pytanie. Czy muszę wystawiać taką informację dla
    studenta zatrudnionego na umowę zlecenie (nie płaci żadnych składek ZUS)
    będącego na rencie rodzinnej?

    Z góry dziękuję za pomoc lub chociażby link gdzie taką informację mogę
    znaleźć.

    Michał Królaczyk
    Gallow(at)o2.pl

  • 2. Data: 2003-02-12 19:03:24
    Temat: Re: zmniejszenie lub zawieszenie emerytury
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Michal K" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy do kwoty przychodów wlicza się również świadczenie urlopowe? Czy
    > może byc to przyczyną zmniejszenia emerytury gdyby przekroczył limit?

    Świadczenie urlopowe jest absolutnie przychodem pracownika także samo przez
    się.....
    Agata

  • 3. Data: 2003-02-12 20:09:28
    Od: Michal K <g...@g...pl>

    > Świadczenie urlopowe jest absolutnie przychodem pracownika także samo przez
    > się.....
    > Agata
    Też mi się wydawało oczywiste, ale znajomy zasiał we mnie wątpliwości.
    Przychody nie podlegające ubezpieczeniom społecznym nie wchodzą w zakres
    informacji o przychodzie (niedokładny cytat z www.zus.gov.pl)
    Świadczenie urlopowe nie podlega ub. społecznym.
    A co z umową o dzieło? to też przecież bezsprzecznie przychód, ale...

    Michał Królaczyk
    gallow(at)o2.pl