  • 1. Data: 2003-02-12 19:09:40
    Temat: Zwrot Vat w Czechach
    Od: "Robert Kozioł" <k...@p...onet.pl>

    Mam zamiar kupić aparat cyfrowy w czechach jak wyglada sprawa ze zwrotem
    podatku vat, jaka jest maksymalna kwota zakupu towaru, aparat bedzie
    kosztował 16890,00 kc (ok.2200zl) duzo taniej niż w polsce ale bez vatu ten
    aparat kosztuje 1800 zl a to dość duża róznica, da sie odliczyć vat przy
    takiej kwocie, ale czy mozna to jakos obejsc zeby obliczyc ten vat

    Za wszelkie informacje z góry dziękuję
    k...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-02-12 20:35:17
    Temat: Re: Zwrot Vat w Czechach
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    przy
    > takiej kwocie, ale czy mozna to jakos obejsc zeby obliczyc ten vat

    Obejść czyli odliczyć czeski VAT(16%?)
    i nie zapłacić polskiego(22%)?
    IMO prościej/taniej wyjdzie przemycić.

  • 3. Data: 2003-02-12 21:07:43
    Od: "Robert Kozioł" <k...@p...onet.pl>

    jak odliczyć 16% nie jest to za duża kwota ???

  • 4. Data: 2003-02-13 11:59:58
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Kozioł" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b2e9m2$7k6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > aparat kosztuje 1800 zl a to dość duża róznica, da sie odliczyć vat przy
    > takiej kwocie, ale czy mozna to jakos obejsc zeby obliczyc ten vat

    Cała sztuka polega na podbiciu pewnego papieru (nie pamiętam w tej chwili
    nazwy) przez czeskiego celnika i przejechania/przejścia obok polskich
    celników.

    Ja zrobiłem to tak jak przywoziłem (autem - na dachu) dwa rowery z Czech:

    W sklepie dostałem i wypełniłem przy pomocy sprzedawcy dwa kwity.
    Pojechaliśmy (byliśmy w 4 osoby) z tymi kwitami i z rowerami na granicę. Po
    konroli paszportów zjechaliśmy na czeski pas odpraw celnych (żeby nie
    tamować ruchu) i z żoną poszliśmy do budki celników czeskich (nie tej
    bezpośrednio przy pasie tylko do "biurowca"). Tam w okienku pokazaliśmy
    kwity. Celnik zapytał gdzie są te rowery. My pokazaliśmy mu przez okienko
    samochód z rowerami na dachu. On przybił parę pieczątek, sprawdził nasze
    paszporty.
    Wsiedliśmy do auta, włączyliśmy się do kolejki przejeżdżającej przez
    przejście i zatrzymaliśmy się przy polskich celnikach. Wyszedł gość, zapytał
    czy to nowe - kupione. Powiedziałem że tak. On zapytał ile kosztowały,
    powiedziałem że 1500 zł za sztukę. Potem zapytał ile wódki mamy i kazał
    jechać.
    Na polskiej stronie żona z bratem wsiedli na te rowery i pojechali z
    powrotem do sklepu w Czechach po zwrot kasy z tymi podbitymi przez celnika
    czeskiego papierami.

    Koniec opowieści...

    Mam oczywiście pewne wątpliwości co do legalności takiego "importu" ale jest
    to praktyka dość powszechna i chyba niewiele ryzykujesz. Najwyżej polski
    celnik naliczy ci VAT.

    Myślę że z jednym aparatem przechodząc np. na piechotę jest jeszcze łatwiej.
    Samochód dużo bardziej rzuca się w oczy.

    Pozdrawiam
    Boguś

  • 5. Data: 2003-02-13 12:22:49
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Bogus napisał(a):

> [...]

    > to praktyka dość powszechna i chyba niewiele ryzykujesz. Najwyżej polski

    Cło - jeśli wartość towaru przekracza symboliczne 70Euro dla prezentow
    to jest już clo.

    > Myślę że z jednym aparatem przechodząc np. na piechotę jest jeszcze łatwiej.
    > Samochód dużo bardziej rzuca się w oczy.

    Jeśli chcesz przemycic aparat to w czym problem. Wieszasz go na szyi i
    juz.
    Nikt nie wypelnia deklaracji celnej przy wyjezdzie wiec nie powinno byc
    problemu - zawsze mozna sie tym tlumaczyc (oczywiscie stojac na
    stanowisku ze aparat jest uzywany).

    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 6. Data: 2003-02-13 15:20:37
    Od: "warsik" <w...@w...com>

    > Na polskiej stronie żona z bratem wsiedli na te rowery i pojechali z
    > powrotem do sklepu w Czechach po zwrot kasy z tymi podbitymi przez celnika
    > czeskiego papierami.
    >
    > Koniec opowieści...

    a moglo sie skonczyc gorzej. nie wolno ci tego samego dnia wwozic
    zakupionego towaru do kraju pochodzenia.

    pozdry

    warsik

  • 7. Data: 2003-02-13 17:19:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > a moglo sie skonczyc gorzej. nie wolno ci tego samego dnia wwozic
    > zakupionego towaru do kraju pochodzenia.

    A jest na to jakiś paragraf?
    Poza tym podejrzewam, że krajem
    pochodzenia dla tych rowerów były
    Chiny, albo Tajwan, więc nie mógł złamać
    rzekomego zakazu :-))