  • 1. Data: 2006-09-27 15:18:30
    Temat: zprzedaż za granicę - problem
    Od: "Milo" <m...@w...onet.pl>

    Witam ,
    mam następujęcy problem:
    prowdzę działalność gospodarczą, nie zdeklarowalem chęci
    płacenia VAT-u i za
    swoje uslugi wystwiam rachunki.
    Prowadzę KPiR.
    We wrzesniu muszę wystawić rachunek firmie zagranicznej. Uslugi
    wykonane
    byly w Polsce.
    Pytania:
    Czy jest mi potrzebny EU NIP?
    Czy muszę skladać jakies dodatkowe deklaracje dot. sprzedazy za
    granice?
    Jak rozliczyć róznce kursowe (rachunek wystawiam w EUR)?

    Pozdrawiam

    Milo

  • 2. Data: 2006-09-27 15:58:24
    Temat: Re: zprzedaż za granicę - problem
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Milo napisał(a):
> [...]
    > swoje uslugi wystwiam rachunki.
    > Prowadzę KPiR.
    > We wrzesniu muszę wystawić rachunek firmie zagranicznej. Uslugi

    Zanim ktoś odpowie bardziej szczegółowo, sprecyzuj, czy wykonane w
    Polsce w potocznym rozumieniu czy wg ustawy o vat?
    Bo to nie to samo (zależy od rodzaju usługi - napisz co to było).

    > Jak rozliczyć róznce kursowe (rachunek wystawiam w EUR)?

    W dniu wystawienia księgujesz dochód po przeliczeniu na PLN po średnim
    kursie NBP, a gdy dostaniesz kasę, przeliczasz jeszcze raz po kursie
    kupna banku, w którym na konto przyszła wpłata
    , lub znów średni NBP, jeśli dostałeś bez pośrednictwa banku. Różnicę
    księgujesz na + lub -, zależnie od tego co wyszło.
    Andrzej

  • 3. Data: 2006-09-27 16:11:33
    Od: "Milo" <m...@w...onet.pl>

    ajt napisał(a):

    > Zanim ktoś odpowie bardziej szczegółowo, sprecyzuj, czy wykonane w
    > Polsce w potocznym rozumieniu czy wg ustawy o vat?
    > Bo to nie to samo (zależy od rodzaju usługi - napisz co to było).

    Usługi doradcze, konsulting,konsultacje z zakresu działalności
    gospodarczej w Polsce.
    Jaki powinien być tytuł na rachunku, żeby bylo lepiej (czyli bez
    mieszania w to ustawy o VAT)?
    pzdr
    Milo

  • 4. Data: 2006-09-27 16:45:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Milo wrote:

    > Usługi doradcze, konsulting,konsultacje z zakresu działalności
    > gospodarczej w Polsce.

    No to jetseś VAT-owcem, tylko o tym nie wiesz - usługi doradcze
    wyłączają ze zwolnienia z VAT.

  • 5. Data: 2006-09-27 17:08:02
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Milo napisał(a):

    > Usługi doradcze, konsulting,konsultacje z zakresu działalności
    > gospodarczej w Polsce.

    W takim razie cytat z ustawy o vat: "miejscem świadczenia tych usług
    jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce
    prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona, a w
    przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres
    lub miejsce zamieszkania."
    Andrzej

  • 6. Data: 2006-09-27 18:46:35
    Od: "Milo" <m...@w...onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > No to jetseś VAT-owcem, tylko o tym nie wiesz - usługi doradcze
    > wyłączają ze zwolnienia z VAT.
    Jeszcze nic sie nie stalo - dopóki nie wystawiłem rachunku.
    W związku z tym ponawiam pytanie - jak zatytułować usługę
    doradczą, żeby vatowcem nie być??
    I jesli sie nie uda to -jak rozumem - VAT R+R/EU i dopiero wtedy
    faktura?

    pzdr

  • 7. Data: 2006-09-27 18:49:51
    Temat: Re: sprzedaż za granicę - problem
    Od: "Milo" <m...@w...onet.pl>

    ajt napisał(a):

> [...]
    > prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona, a w
    > przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres
    I jak to się ma do pytań, które zadałem na początku?
    Do czegoś mnie to zobowiązuje (jako nie_VAtowca)?

    pzdr

    M.

  • 8. Data: 2006-09-27 21:29:36
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-09-2006 o 20:46:35 Milo <m...@w...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > doradczą, żeby vatowcem nie być??
    > I jesli sie nie uda to -jak rozumem - VAT R+R/EU i dopiero wtedy

    VAT R/EU do "eksportu" usług nie jest potrzebny

  • 9. Data: 2006-09-28 00:03:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Sep 2006, Milo wrote:

> [...]
    [...]
    > Usługi doradcze, konsulting,konsultacje z zakresu działalności
    > gospodarczej w Polsce.

    Ustawa o VAT:
    +++
    Art. 113. [...]
    [...]
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do
    importu towarów i usług, wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów,
    dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca,
    oraz podatników:
    [...]
    2) œwiadczšcych usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa,
    a także usługi jubilerskie;
    ---

    Wykonanie jednego "doradztwa" IMO oznacza wylot na VAT!
    Piszesz że *już wykonywałeś doradztwo* i nie jesteś VATowcem?
    Hm...
    Co na to powiedział US?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-09-28 08:11:26
    Od: "Milo" <m...@w...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Wykonanie jednego "doradztwa" IMO oznacza wylot na VAT!
    > Piszesz że *już wykonywałeś doradztwo* i nie jesteś VATowcem?

    Nie powiedział nic, bo jeszcze nie wystawilem faktury za doradztwo.
    Czy usługi marketingowe to również doradztwo??
    M.