  • 1. Data: 2006-09-27 16:11:51
    Temat: STRATY Z GIEŁDY - czy można odliczyć od podstawy opodatkowania ?
    Od: "Max" <M...@m...pl>

    Witam.

    Przykład : W tym roku zarobiłem X tysięcy pln. i zainwestowałem je na
    giełdzie .
    Nie było koniunktury i straciłem połowę . Czy mogę
    poniesione straty
    odliczyć od podstawy opodatkowania w PIT-cie w przyszłym
    roku ?
    Proszę o wskazanie źródła .

    Z góry serdecznie dziękuję - pozdrawiam życzliwych :)

  • 2. Data: 2006-09-27 16:22:39
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

> [...]
    > Nie było koniunktury i straciłem połowę . Czy mogę
    > poniesione straty
    > odliczyć od podstawy opodatkowania w PIT-cie w

    Nie mozna. Zrodlo: updoof

    > Z góry serdecznie dziękuję - pozdrawiam życzliwych :)

    Rowniez

    Baton

  • 3. Data: 2006-09-27 16:48:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Baton wrote:

    > Nie mozna. Zrodlo: updoof

    Ależ oczywiście, że można odliczyć: na PIT-38 (czyli giełdowym).
    Odliczasz do 50% straty w jednym roku.
    Zrodlo: updoof

  • 4. Data: 2006-09-27 17:18:52
    Od: "Max" <M...@m...pl>

    Czy mogę poniesione straty z giełdy odliczyć od podstawy

    No pięknie ! :)
    Czyli rzucić kością , czy jak ? :)

    Pzdr.

  • 5. Data: 2006-09-27 18:10:25
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Ależ oczywiście, że można odliczyć: na PIT-38 (czyli giełdowym).
    > Odliczasz do 50% straty w jednym roku.
    > Zrodlo: updoof

    IMO autorowi pytania chodzilo o odliczenie straty od dochodow z innego
    zrodla.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 6. Data: 2006-09-28 00:07:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Sep 2006, Baton wrote:

    > Nie mozna. Zrodlo: updoof

    Hm. A w którym miejscu?

    +++ UoPDoOF +++
    3. O wysokoœć straty ze Ÿródła przychodów poniesionej w roku podatkowym,
    można obniżyć dochód uzyskany z tego Ÿródła w najbliższych kolejno po
    sobie następujšcych pięciu latach podatkowych, z tym że wysokoœć obniżenia
    w którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50 % kwoty tej straty.
    3a. Przepis ust. 3 nie ma zastosowania do strat:

    1) z odpłatnego zbycia rzeczy i praw majštkowych, o których mowa w
    art. 10 ust. 1 pkt 8, oraz
    2) ze Ÿródeł przychodów, z których dochody sš wolne od podatku
    dochodowego.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-09-28 05:15:43
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > +++ UoPDoOF +++
    > 3. O wysokość straty ze źródła przychodów poniesionej w roku podatkowym,
    > można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po
    > sobie następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia
    > w którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50 % kwoty tej straty.
    > 3a. Przepis ust. 3 nie ma zastosowania do strat:
    >
    > 1) z odpłatnego zbycia rzeczy i praw majątkowych, o których mowa w
    > art. 10 ust. 1 pkt 8, oraz
    > 2) ze źródeł przychodów, z których dochody są wolne od podatku
    > dochodowego.

    Nie mam czasu teraz szukac, ale chodzi o zapis ze dochodow (strat) z gieldy
    nie laczy sie z innego typu dochodami. Tzn. nie mozna obnizyc podstawy
    opodatkowania z tytulu pracy (zwykly pit), strata z gieldy (pit38)...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2006-09-28 09:20:29
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 9/27/2006 7:18 PM, Użytkownik Max napisał:

    > Czy mogę poniesione straty z giełdy odliczyć od podstawy
    > opodatkowania w PIT-cie w przyszłym roku ?
    > Proszę o wskazanie źródła .

    > Czyli rzucić kością , czy jak ? :)

    Nie, po prostu sprecyzować pytanie...

  • 9. Data: 2006-09-28 10:18:24
    Od: "Max" <M...@m...pl>

    Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > Nie, po prostu sprecyzować pytanie...

    Proszę bardzo :)

    Ekstremalny przykład - w tym roku mój dochód wyniósł 50 000 pln. , całość
    zainwestowałem w giełdę
    i ze względu na złą koniunkturę całość straciłem . Czy straty poniesione na
    giełdzie mogę odjąć od
    podstawy opodatkowania - czyli : zarobiłem 50 k , straciłem 50 k - podatek w
    " 0 " !
    I na koniec jeszcze pytanie z gatunku S-F ! Czy w związku z utratą całej
    zarobionej sumy można ubiegać
    się o umorzenie podatku - bo i niby skąd na niego wziąść ? :) ( o ile
    strata jednak nie jest uwzględniana )

    Pozdrawiam życzliwych .

  • 10. Data: 2006-09-28 10:25:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Baton wrote:

    > Nie mam czasu teraz szukac, ale chodzi o zapis ze dochodow (strat) z gieldy
    > nie laczy sie z innego typu dochodami.

    A to tak.
    Ale wyraźnie pisał że straty chce odliczyć z dochodów NASTĘPNEGO roku,
    więc można domniemywać że z takiego samego źródła.
    Zgoda że mógł wyraźnie napisać (że *również* z dochodów z giełdy)
    bo tak to sobie pogdybamy tylko :]

    pzdr, Gotfryd