  • 1. Data: 2006-11-19 20:58:12
    Temat: zwolnienia w podatku doch. od sprzedazy nieruchomosci
    Od: "Beata" <a...@o...pl>

    Witam,
    Googlowalam grupe na rozne sposoby, ale odpowiedzi na nurtujace mnie pytania
    nie znalazlam. Zatem:
    Niedlugo bede musiala rozliczyc sie z fiskusem z podatku dochodowego od
    sprzedazy mieszkania. Oczywiscie oswiadczenie o zamiarze wydatkowania
    pieniazkow na cele mieszkaniowe i remontowe zlozylam w stosownym terminie.

    Czy do wydatkow na zakup nowego mieszkania moge doliczyc oprocz ceny
    zakupionego mieszkania koszty zwiazane z notariuszem (w tym oplate za umowe
    przedwstepna) oraz podatek od czynnosci cywilno-prawnych (jeszcze raz
    podkresle: zwiazanych z zakupem)?

    I jeszcze jedno... to nowe mieszkanie kupilam czesciowo na kredyt. W umowie
    kredytowej mam dwa cele: nabycie mieszkania i remont. Zgodnie z art. 21 ust.
    1 pkt 32 lit. e) updof moge sobie odliczyc kwote wydatkowana w ciagu tych
    dwoch lat na splate kredytu przeznaczonego na zakup lub remont.
    Czy moge odliczyc sobie zarowno cale splacane w ciagu tych dwoch lat raty
    kredytowe oraz wydatki na remont, ktore mam udokumentowane fakturami?
    Nie ukrywam, ze wychodzi to na podwojne odliczenie kwot przeznaczonych
    niejako na te same cele. Ale z drugiej strony:
    - nie mam raty kredytu podzielonej na a) kredyt na mieszkanie b) kredyt na
    remont, a przeciez ustawa pozwala na odliczenie splaconych w tym czasie rat,
    - faktury na remont mam zalozmy na 10 tys., czesc kredytu z przeznaczeniem
    na remont tez wynosi 10 tys., ale poniewaz kredyt wzielam na 20 lat, to
    oczywiscie splacone w okresie tych dwoch lat raty sa niewielka kwota w
    porownaniu z tymi fakturami na 10 tys., ktore zdecydowanie bardziej
    chcialabym odliczyc od przychodu ze sprzedazy.

    Czy sa jakies decyzje, postanowienia fiskusa dotyczace takich przypadkow?

    Pozdrawiam,
    Beata