  • 1. Data: 2004-06-15 12:41:35
    Temat: zwrot towaru do UE
    Od: "jedrek" <j...@p...bg.univ.gda.pl>

    witam wszystkich,
    otrzymałem fakture z Niemiec (wewn. nabycia towaru), z której to dostawy
    musze zwrócic całą jedna pozycje (cos okolo 1tys EUR). Czy wystarczy jak
    dostawca wystawi mi "Gutschrift" czyli fakture korygującą (czy musze cos
    zrobic z vatem w związku z ta korektą-jak to naliczyć czy ująć)?,
    czy też my musimy wystawić fa sprzedaży jako wewnątrzwspólnotową dostawę.

    dzieki za info

    jedrek

  • 2. Data: 2004-06-16 11:13:23
    Temat: Re: zwrot towaru do UE
    Od: "andrzej d" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "jedrek" <j...@p...bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobic z vatem w związku z ta korektą-jak to naliczyć czy ująć)?,
    > czy też my musimy wystawić fa sprzedaży jako wewnątrzwspólnotową dostawę.

    za rządów starej ustawy wystawialiśmy w takich przypadkach fakturę pro forma
    dla kontrahenta zagranicznego i towar zwracany był na tej podstawie oraz na
    podst dokumentu SAD bez naliczania i korygowania VAT; teraz nie wiem, nie
    miałem jeszcze takiego przypadku - proponuje zadzwonić do zaprzyjaźnionej
    agencji celnej
    pzdr
    AD