  • 1. Data: 2004-06-15 11:11:45
    Temat: Osoba fizyczna a rachunek, faktura
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Witam.
    Zwracam się z zapytaniem czy ktoś miał/ma przypadek że zawiera Umowę o
    udostępnienie miejsca na swojej nieruchomości podmiotowi gospodarczemu
    który zainstaluje na tej nieruchomości swoje urządzenia. Za tą
    /przyjemność/ zgodnie z zawartą umową ma płacić właścicielowi /mnie/ opłatę
    roczną o ustalonej wartości.

    I tutaj powstaje pytanie:
    - czy właściciel /zwykły obywatel/ może wystawić rachunek za taką
    /przyjemność/ w oparciu o tą umowę?

    Nadmienić pragnę że księgowość tej firmy upiera się o ten rachunek, moja
    znajoma księgowa twierdzi że nie mam podstaw do wystawienia rachunku, że
    mam tylko z taką umową zgłosić się do US-u, wypełnić PIT5 i od tego
    odprowadzić podatek.

    Proszę o jakąś wskazówkę, sugestie, link.....dziękuje.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 2. Data: 2004-06-18 21:24:05
    Temat: Re: Osoba fizyczna a rachunek, faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jun 2004, Artur Ch. wrote:

> [...]
    >+
    >+ I tutaj powstaje pytanie:
    >+ - czy właściciel /zwykły obywatel/ może wystawić rachunek za taką

    A co miałoby być przeszkodą ?

    >+ Nadmienić pragnę że księgowość tej firmy upiera się o ten rachunek, moja

    Popieram księgową.

    >+ znajoma księgowa twierdzi że nie mam podstaw do wystawienia rachunku, że
    >+ mam tylko z taką umową zgłosić się do US-u, wypełnić PIT5 i od tego
    >+ odprowadzić podatek.

    Jakby ci się chciało odszukać wątki w których upierałem się
    mocno i wyraźnie że moim zdaniem umowa NIE JEST dokumentem księgowym...

    Umowa jedynie "wyraża wolę stron" (wg K.C. !) ale NIE dokumentuje
    że owa "wola" została przekuta w czyn, czyli doszła do skutku !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)