  • 1. Data: 2004-05-09 13:53:37
    Temat: Art. 23 ust. 1 pkt. 10 ust. o pod.doch.fiz
    Od: "e...@p...onet.pl" <e...@p...onet.pl>

    Witam!
    Poddaję pod dyskusję następujące zagadnienia prawno-podatkowe:
    1. Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznyuch nie stanowi kosztu uzyskania przychodu m.in. w przypadku spółki
    jawnej -wartość własna pracy podatnika ani jego małżonka. Czy w związku z tym
    niczego nie odliczamy, czy może można odliczyć składki na ubezpieczenia, pit
    11 itp?
    Może ktoś natrafił na podstawę prawną. Dziękuję za sugestie...
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-05-09 14:41:36
    Temat: Re: Art. 23 ust. 1 pkt. 10 ust. o pod.doch.fiz
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    9 May 2004 15:53:37 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, e...@p...onet.pl
    napisał(a):

> [...]
    > 11 itp?
    > Może ktoś natrafił na podstawę prawną. Dziękuję za sugestie...

    Nie jestem pewny czy wiesz o co pytasz ale sprobuje.

    Dochodem do opodatkowania osoby prowadzacej DG lub wspolnika spolki jest
    osiagniety z tej dzialalnosci dochod ( przychody - koszty uzyskania ).
    Skladki na ubezpieczenie spoleczne podatnika i ewentualnie osob
    wspolpracujacych ( np. malzonkow) mozna zaliczyc do kosztow uzyskania
    przychodu lub odliczyc je od dochodu z DG.

    Nie rozumie co chcesz odliczac z PIT 11 ???

    Jezeli chodzi o podstawe prawna - to jest nia cytowana przez ciebie ustawa
    o p.d o o.f.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-09 14:44:35
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > Zbiór przepisów:
    > www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    > An idea is not responsible for the people who believe in it.

    Widocznie żle zdefiniowałem zagadnienie.
    Chodzi konkretnie o taką sytuację, gdy jeden z małżonków uczestniczy w spółce
    osobowej - sj, która zatrudnia drugiego małżonka za kwote 800 zł netto
    miesięczni. Drugi małżonek nie uczestniczy w spółce a jedynie osiąga dochód z
    tytuu pracy nakładczej. Spółka jednak z powodu powiązania między wspólnikiem a
    pracownikiem nie może rozliczyć sobie kosztów pracy nakładczej małżonka w
    kosztach osiągnięcia przychodu. To wiem, lecz nie wiem, czy dotyczy to
    wyłącznie wynagrodzenia czy również narzutów itp...
    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-05-12 05:46:04
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > kosztach osiągnięcia przychodu. To wiem, lecz nie wiem, czy dotyczy to
    > wyłącznie wynagrodzenia czy również narzutów itp...

    Ostatnio stanęło na dokładnym zdefiniowaniu problemu, może ktoś zna
    odpowiedź...
    Dziękuję.

  • 5. Data: 2004-05-15 08:09:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004 e...@p...onet.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kosztach osiągnięcia przychodu. To wiem, lecz nie wiem, czy dotyczy to
    >+ wyłącznie wynagrodzenia czy również narzutów itp...

    A co za "narzuty" masz na myśli ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)