  • 1. Data: 2004-02-08 22:02:42
    Temat: Błagam o pomoc - umowa użyczenia
    Od: "Jacek Kosmalski" <jacko11@USUŃ TO wp.pl>

    Chcę zawrzeć umowę bezpłatnego użyczenia mieszkania będącego własnością
    mojej matki (ja jestem w tym mieszkaniu zameldowany). Osobą użyczającą jest
    oczywiście moja matka. Czy w takiej sytuacji, gdzie matka nie osiągnie
    przychodu z tego tytułu użyczenia i nie zapłaci podatku, będę mógł
    skorzystać z ulgi remontowej? Czy pokrewieństwo matka - syn jest zgodne z
    prawem w takiej umowie i czy Urząd Skarbowy nie zakwestionuje mi możliwości
    odliczenia z tytułu remontów? I jeszcze jedna sparawa, czy zawarcie takiej
    umowy wymaga zgłoszenia do Urzędu Skarbowego, czy też będzie jedynie
    niezbędne do okazania w momencie kontroli?
    Proszę o pomoc!!! Dziękuję

  • 2. Data: 2004-02-09 07:32:04
    Temat: Re: Błagam o pomoc - umowa użyczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, Jacek Kosmalski wrote:

    >+ Chcę zawrzeć umowę bezpłatnego użyczenia mieszkania będącego własnością

    Wrr....
    Jedno z częściej spotykanych FAQ pt. "a jak zawrzeć umowę
    ODPŁATNEGO użyczenia" ;> (C) Maddy.

> [...]
    >+ przychodu z tego tytułu użyczenia i nie zapłaci podatku, będę mógł
    >+ skorzystać z ulgi remontowej? Czy pokrewieństwo matka - syn jest zgodne

    To by było jakby pokrewieństwo syn-matka było nielegalne :>
    Nie stawiaj sprawy na głowie :) - wyglada to tak, że legalne
    jest niepłacenie podatku (dodatkowego) przy użyczeniu na potrzeby
    członków rodziny.
    [...]
    >+ odliczenia z tytułu remontów? I jeszcze jedna sparawa, czy zawarcie takiej
    >+ umowy wymaga zgłoszenia do Urzędu Skarbowego, czy też będzie jedynie
    >+ niezbędne do okazania w momencie kontroli?

    AFAIK tylko "w razie kontroli" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-09 07:59:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek Kosmalski napisał:
    > Chcę zawrzeć umowę bezpłatnego użyczenia mieszkania będącego własnością

    Nie ma płatnych użyczeń.

> [...]
    > oczywiście moja matka. Czy w takiej sytuacji, gdzie matka nie osiągnie
    > przychodu z tego tytułu użyczenia i nie zapłaci podatku, będę mógł
    Owszem.

    Czy pokrewieństwo matka - syn jest zgodne z
    > prawem w takiej umowie i czy Urząd Skarbowy nie zakwestionuje mi możliwości

    Jest zgodne z prawem. Matka ma prawo miec syna a syn matke ;-)))

    > odliczenia z tytułu remontów? I jeszcze jedna sparawa, czy zawarcie takiej
    > umowy wymaga zgłoszenia do Urzędu Skarbowego, czy też będzie jedynie
    > niezbędne do okazania w momencie kontroli?

    Tylko przy kontroli. O ile bedzie to umowa uzyczenia, a nie BEZPŁATNEGO
    uzyczenia ;-)))

    Maddy

    --
    *** Wszystko powyższe to jest to co mi się wydaje
    *** i nie musi byc prawdą.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl