    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Częściowa ulga dla seniora.
    Date: Wed, 19 Apr 2023 20:10:51 +0200

    Mam zamiar dziś/jutro zacząć tego szukać, ale może ktoś po prostu wie.
    Dlatego zapytam.

    Myślałem, że ulga dla seniorów nie dotyczy opodatkowania liniowego, ale
    gdzieś widziałem info, że dotyczy.

    Jak się liczy jak ktoś przez część roku już był w wieku emerytalnym i
    normalnie opłacał składki, a potem (chyba od sierpnia) dostał emeryturę
    i jednocześnie przestał opłacać składki społeczne (zdrowotną niestety
    nadal trzeba).

    Podejrzewam dwa warianty:
    - kwota zwolniona z podatku proporcjonalnie do miesięcy (czyli byłoby
    85tys z czymś * 7/12).
    - kwota pełna, ale odliczenie nie większe niż dochód uzyskany w czasie
    nie pobierania emerytury.
    P.G.

    P.S.
    Do tej pory co roku schodziło mi kilka dni na PIT-ologię.
    Mam nadzieję że zabierając się dziś jakoś zdążę.
    W tym roku mamy do wypełnienia (ja i żona) 5 PITów.
    I nie wiem jak sprawdzić automatycznie wygenerowany PIT syna. Przez
    ostatnie lata w ogóle nie zaglądaliśmy i nie wiem, czy brak wiedzy o
    zeszłorocznych danych nie jest jakąś przeszkodą.

    Ciekawe jakie takie marnowanie czasu ludzi daje straty dla budżetu?