  • 11. Data: 2006-02-07 21:39:41
    Temat: Re: Czynny zal i kasa fiskalna
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm>

    > Coś mi tu nie pasuje: a płatność jak ?
    > "Bankowa" jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania.

    Platnosc karta lub przelewem na konto firmy realizujacej i autoryzujacej
    transakcje internetowe - raz w miesiacu firma ta po potraceniu prowizji
    przelewa srodki w zbiorczej kwocie.

    > Chyba za niewystawienie... a wydać trzeba jak kupujący chce :)
    > Powiadasz że ktoś ci każe *dostarczać* te paragony?

    Cytat z Rzeczpospolitej:
    "Na tym sankcje się nie kończą. Ten, kto wbrew przepisom nie miał kasy,
    popełnił równolegle dwa przestępstwa skarbowe.
    Pierwsze to nieprowadzenie ksiąg (kasa rejestrująca jest traktowana jako
    księga). Grozi za nie grzywna z kodeksu karnego skarbowego (do 240 stawek
    dziennych). Obecnie minimum to prawie 7200 zł. Kara może sięgać nawet niemal
    2,88 mln zł. Przestępstwo drugie to niewydanie dokumentu z kasy
    rejestrującej, czyli paragonu. Grozi za nie kara jak za wykroczenie
    skarbowe. Oczywiście przydwóch przestępstwach naraz sąd wymierza karę łączną
    (art. 39 kodeksu karnego skarbowego). "

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 12. Data: 2006-02-08 09:18:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, Tomasz wrote:

    > Platnosc karta lub przelewem na konto firmy realizujacej i autoryzujacej
    > transakcje internetowe - raz w miesiacu firma ta po potraceniu prowizji
    > przelewa srodki w zbiorczej kwocie.

    Hm.. chwilowo nie mam pomysłu jak to rozłożyć na czynniki
    pierwsze. Czyli jakie umowy cywilne są zawarte: do agenta
    coś mi nie pasuje.

    > Cytat z Rzeczpospolitej:
    [...]
    > Przestępstwo drugie to niewydanie dokumentu z kasy
    > rejestrującej, czyli paragonu.

    Hm... ciekawe jak tam jest w przepisie. Znasz podstawę prawną,
    bo szukać mi się nie chce ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-02-09 01:02:59
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm... ciekawe jak tam jest w przepisie. Znasz podstawę prawną,
    > bo szukać mi się nie chce ?

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4.07.2002 r. w sprawie kryteriów i
    warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz
    warunków stosowania tych kas przez podatników

    [...]
    § 5. 1. Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących,
    z zastrzeżeniem ust. 2, są obowiązani do:
    1) dokonywania rejestracji każdej sprzedaży przy zastosowaniu kasy
    i dokonywania wydruku z każdej sprzedaży paragonu fiskalnego lub faktury VAT
    oraz do wydawania oryginału wydrukowanego dokumentu nabywcy,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 14. Data: 2006-02-09 19:27:43
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Użytkownik "onet" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w tej sytuacji jaka sie dzieje obecnie z kasami
    > ktos kto powinien miec kase od 1 stycznia 2006 r. a jej nie ma moze
    > skorzystac z czynnego zalu?

    Bylem w poniedzialek u siebie w urzedzie (II US Łódź-Górna, VAT
    pok.408). Pytalem w identycznej sprawie dotyczacej mojej znajomej.
    Pani powiedziala, ze w sprawie 'czynnego zalu' decyzje podejmuje
    naczelnik US, ale z powodu zamieszania jakie wyniknelo i niestety ale
    wprowadzili w blad wielu ludzi zaleca zlozenie samokrytyki i obiecac
    nic nie moze ale... 'sam pan rozumie, ze w zaistnialej sytuacji to
    jedyne co mozemy zrobic dla panstwa'.

    Pozdrawiam. Tomek.