  • 1. Data: 2006-02-03 20:30:33
    Temat: Czynny zal i kasa fiskalna
    Od: "onet" <f...@p...onet.pl>

    Czy w tej sytuacji jaka sie dzieje obecnie z kasami
    ktos kto powinien miec kase od 1 stycznia 2006 r. a jej nie ma moze
    skorzystac z czynnego zalu?
    Jest taka mozloiwosc?
    Grzes

  • 2. Data: 2006-02-03 21:41:43
    Temat: Re: Czynny zal i kasa fiskalna
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "onet" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w tej sytuacji jaka sie dzieje obecnie z kasami
    > ktos kto powinien miec kase od 1 stycznia 2006 r. a jej nie ma moze
> [...]

    IMHO, dopoki nie wyjdzie na jaw, ze po 1 stycznia prowadzil sprzedaz
    podlegajaca obowiazkowi ewidencji bez ewidencjonowania - moze. Z tym, ze i
    tak z bewnych bonusow (odliczenie polowy - czyjakiejs tam czesci kasy za
    kase) nie bedzie mozna juz skorzystac.

    Najlepiej chyba byloby nie wykazac zadnego obrotu za styczen :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-02-03 22:09:43
    Od: "MaG" <m...@o...pl>

    wszystko zalezy od urzedu
    niektore ze wzgledu na zamieszanie wydaja zgode na przywrocenie terminu
    zainstalowania kasy i wtedy nie traci sie 50% wartosci i sankcji 30 %
    trzeba tylko napisac wniosek i podac konkretny termin zainstakowania kasy

  • 4. Data: 2006-02-04 11:13:49
    Od: "onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej chyba byloby nie wykazac zadnego obrotu za styczen :)

    To niemozliwe gdyz wszystko sprzedaje wysylkowo i cala sprzedaż przechodzi
    przez konto
    Byłby pozniej slad ze jednak sprzedawalem
    A czy ktos wie jak to teraz rozegrac?
    Iść do urzędu powiadomoć o założeniu kasy
    a jednocześnie napisac pismo że nie było kasy do tego i tego dnia z powodu
    niezrozumienia przepisów i różnej ich interpretacji czy tez jak?
    A moze podejsc do urzędu i zapytac jak to rozegrac moze nie sa tacy
    straszni?
    Grzes

  • 5. Data: 2006-02-04 11:41:36
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > To niemozliwe gdyz wszystko sprzedaje wysylkowo i cala sprzedaż przechodzi
    > przez konto
    > Byłby pozniej slad ze jednak sprzedawalem
    > A czy ktos wie jak to teraz rozegrac?

    A w ubiegłym roku też sprzedawałeś przez konto?I wszystko wysyłkowo?Bo
    jeśli tak to obowiązuje Cię zwolnienie przedmiotowe,jeśli prowadzisz
    szczegółową ewidencję,dobrze gadam?
    pozdrawiam ania
    p.s kilka wątków niżej jest dość burzliwa dyskusja na n/w temat

  • 6. Data: 2006-02-04 12:59:48
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm>

> [...]
    > niezrozumienia przepisów i różnej ich interpretacji czy tez jak?
    > A moze podejsc do urzędu i zapytac jak to rozegrac moze nie sa tacy

    Ja po konsultacjach ze znawcami tematu robie tak:

    W poniedzialek zanosze do US wniosek o inerpretacje przepisow wprowadzonych
    rozporzadzeniem ws. kas fiskalnych. Jednoczesnie skladam wniosek o
    odroczenie terminu rejestracji kasy do czasu otrzymania w formie pisemnej
    interpretacji.

    Swoja droga 90% moich przychodow w 2006 roku to korzysci ze sprzedazy
    dostepu do tresci prowadzonego przeze mnie portalu. Nawet gdybym kupil kase
    to nie wiem jak mialbym wydawac klientom paragony, bo przeciez klienta nie
    znam, nie znam jego adresu, a cala sprzedaz uslugi elektronicznej
    realizowana jestprzez Internet. A za nie wydanie paragonu tez sa przeciez
    sankcje. Jak realizuja to firmy, ktore np doladowuja telefony kom. przez
    Internet? Przeciez w zyciu nie otrzymalem od nich paragonu ani faktury...

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 7. Data: 2006-02-04 13:23:28
    Od: "onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ania" > A w ubiegłym roku też sprzedawałeś przez konto?I
> [...]
    > szczegółową ewidencję,dobrze gadam?
    > pozdrawiam ania
    > p.s kilka wątków niżej jest dość burzliwa dyskusja na n/w temat
    W ubieglym roku sprzedawalem ponizej kwoty 20.000
    wszystko przez rachunek bankowy.
    Teraz jest tak samo. Jednak w dyskusji jedni pisza ze obowiazuje zwolnienie
    w takim przypadku inni ze nie
    Rzeczpospolita podaje wypowiedzi osob ze powinna byc kasa a drudzy mowia ze
    nie powinna
    troszke sie obawiam ze moze powinna a pozniej zasuna mi kare i wole ja kupic
    Nie wiem tylko jak to zalatwci z US i tymi terminami
    Na odliczeniach itp za zakup kasy mi nie zalezy i nie sa mi potrzebne
    Grzes

  • 8. Data: 2006-02-04 13:36:23
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > W ubieglym roku sprzedawalem ponizej kwoty 20.000
    > wszystko przez rachunek bankowy.

    jak ja:)

> [...]
    > ze nie powinna
    > troszke sie obawiam ze moze powinna a pozniej zasuna mi kare i wole ja

    Może to troszkę nie na temat ale ja to juz olewam od tygodnia nic nie robie
    tylko czytam w systemie ciągłym rozporządzenia i ustawy zamiast zarabiać,ja
    uważam ,że w takim przypadku nie trzeba ale to tylko moje zdanie i tego będę
    sie trzymać i mam to juz w nosie:)

    pozdrawiam ania

  • 9. Data: 2006-02-05 10:25:13
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm>

    > Czy w tej sytuacji jaka sie dzieje obecnie z kasami
    > ktos kto powinien miec kase od 1 stycznia 2006 r. a jej nie ma moze
> [...]

    Co powiecie na to:

    Izba Skarbowa w Krakowie nie zgadza się z stanowiskiem Ministerstwa
    Finansów. We czwartek na spotkaniu kierowników VAT-u wszystkich US w
    Małopolsce polecono informować podatników, którzy rozpoczęli działalność
    gospodarczą w 2005 roku i nie przekroczyli 20 tys. obrotu, iż do 31 marca
    2006 r. nie muszą instalować kas (chyba,że wcześniej ich obrót przekroczy 40
    tys. zł).

    Info z serwisu dla pracownikow skarbowych (www.skarbowcy.pl)

  • 10. Data: 2006-02-07 09:19:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Feb 2006, Tomasz wrote:

> [...]
    > to nie wiem jak mialbym wydawac klientom paragony, bo przeciez klienta nie
    > znam, nie znam jego adresu, a cala sprzedaz uslugi elektronicznej

    Coś mi tu nie pasuje: a płatność jak ?
    "Bankowa" jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania.

    > A za nie wydanie paragonu tez sa przeciez sankcje.

    Chyba za niewystawienie... a wydać trzeba jak kupujący chce :)
    Powiadasz że ktoś ci każe *dostarczać* te paragony?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)