  • 1. Data: 2003-09-16 15:45:32
    Temat: Działalnosc gospodarcza i koszty
    Od: "Patrycja" <p...@n...poczta.onet.pl>

    Witam. Czy moge w działanosci gospodarczej stosowac koszty uzyskania z
    prawami autorskimi (50%)???

    Z góry thx za odp.

  • 2. Data: 2003-09-17 06:36:56
    Temat: Re: Działalnosc gospodarcza i koszty
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Patrycja" <p...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bk7b7b$1rn$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam. Czy moge w działanosci gospodarczej stosowac koszty uzyskania z
    > prawami autorskimi (50%)???
    >
    > Z góry thx za odp.

    ???
    Chyba pomyliłaś dwa pojęcia: Działalność gospodarcza i działalność
    wykonywana osobiście:
    Takie koszty o których piszesz dotyczą umów cywilno-prawnych, w działalności
    gospodarczej koszty liczysz na zasadach ogólnych.
    :-)
    PS.:
    A co się tyczy praw autorskich na DG: jeżeli masz umowę o przeniesienu praw
    autorskich na zamawiającego to sprzedaż taka nie jest opodatkowana VAT'em.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2003-09-17 07:19:19
    Od: "Nemo" <a...@l...pl>

    Proponuję lekturę UoPDOF.
    Działalność gospodarcza nie ma związku z KUP związanymi z prawami autorskimi
    w tak postawionym pytaniu.

  • 4. Data: 2003-09-17 10:27:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    >+
    >+ ???
    >+ Chyba pomyliłaś dwa pojęcia: Działalność gospodarcza i działalność

    Mi się wydaje że poprawnie ujął to Nemo[1]: bo chodzi o przychody
    "z praw majątkowych i podobnych w tym autorskich" kontra DG,
    a nie "działalności osobistej" kontra DG :)

    >+ Takie koszty o których piszesz dotyczą umów cywilno-prawnych,

    Znaczy jak w ramach DG biorę od klienta ZLECENIE albo podejmuję
    się wykonać DZIEŁO bądź też dokonuję SPRZEDAŻY to to nie są
    umowy cywilnoprawne ?? :O !
    A już naiwny chciałem w K.C. szukać ;)

    >+ w działalności
    >+ gospodarczej koszty liczysz na zasadach ogólnych.
    >+ :-)

    A to jak najbardziej :)
    Kwestia priorytetów w stylu "nie dotyczą art.XX", "za wyjątkiem
    związanych z DG" itp. które są zapisane w UoPDoOF.

    [1]...który z kolei cytował jak cytował ;)
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)