  • 1. Data: 2002-06-26 09:21:31
    Temat: Jak najlepiej zatrudnić z wynagrodzeniem prowizyjnym?
    Od: "Tomasz L." <a...@a...fr.pl>

    Witam.
    Prowadzę jednoosobową DG.
    W jakiej formie najlepiej zatrudnić przedstawiciela handlowego z
    wynagrodzeniem prowizyjnym (od podpisanych umów)? Myślałem o umowie-zleceniu
    lub o dzieło. Czy to dobre rozwiązanie? Która lepsza w tym wypadku?
    Jakie poniosę koszty (podatki, zus) w przypadku jeżeli zatrudnionym będzie:
    - pełnoletni uczeń
    - strudent
    - pracownik etatowy innej firmy
    - bezrobotny

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-06-27 17:17:42
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz L." <a...@a...fr.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub o dzieło. Czy to dobre rozwiązanie? Która lepsza w tym wypadku?
    > Jakie poniosę koszty (podatki, zus) w przypadku jeżeli zatrudnionym

    Najlepsza forma to student do 26 roku zycia na umowę zlecenie, wtedy nie
    płacisz ZUS, podatek i tak musisz zapłacić (jest to podatek zryczałtowany
    20%) :)
    Z umowa o dzieło trzeba uważać, bo moze byc potraktowana jako umowa o pracę
    :)
    Na bezrobotnego są teraz rózne ulgi w Urzędach Pracy, ale musiałbys sie
    zorientować (akcja absolwent).