  • 1. Data: 2002-06-26 07:34:51
    Temat: VAT?
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Prowadzę DG - usługi, które są przedmiotowo zwolnione z VAT (tylko i wyłąc
    znie, jak na razie tak zostanie). W związku z tym wystawiam rachunki (a nie
    faktury VAT). Chciałbym jednak z pewnych względów wystawiać faktury VAT. Co
    w takim razie powinienem zrobić?
    Czy złożyć deklarację VAT-R do US?
    Prowadzę ewidencję sprzedaży VAT, w której notabene nic istotnego nie wpis
    zę?
    Czy co miesiąc wypełniać odpowiednią deklarację VAT-7 i wysyłać ją do US?

    A głównym motywem jest to, że nie chce mi się już tłumaczyć 'niedouczonym'
    paniom, że na rachunku nie musi być NIP-u, że nie musi być ich podpisu itp.

    Dzięki za odpowiedzi
    Smerf

  • 2. Data: 2002-06-26 10:04:55
    Temat: Re: VAT?
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zę?
    > Czy co miesiąc wypełniać odpowiednią deklarację VAT-7 i wysyłać ją do US?

    a kto ci zabrania umieścić na rachunku / fakturze (bez VAT) NIP-ów i pozycji
    "podpis kupującego"???

    --
    A.S.

  • 3. Data: 2002-06-26 13:37:13
    Temat: Odp: VAT?
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Wystawienie faktur niesie za sobą pewne wymagania (np. podpis odbierającego,
    lub wcześniej dostarczone upoważnienie), np. nazwa rachunek też jest
    związana ze specyfiką rachunku.
    Powód 'brak NIP-u' nie jest jedynym. Ogólnie rzecz biorąc jak ktoś słyszy
    'rachunek' to robi 'wielkie oczy' i mówi, że musi się dowiedzieć czy może go
    odebrać etc. etc.

    Jeżeli zansz odpowiedzi na wcześniejsze pytania, mógłbym o nie prosić.

    Pzdr
    Smerf