  • 11. Data: 2019-10-19 17:03:35
    Temat: Re: Jak uniknąć podatku po sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od nabycia
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marios" 5da8dd8f$0$518$6...@n...neostrada.pl

    > Mnie Pani w US, gdzie składałem SD3, poinformowała, że jak stoi
    > na mnie jakieś mieszkanie (odziedziczyłem dom [w b.złym stanie]
    > z .. innego spadku i 3 tygodnie wcześniej), to nie mogę wpisać
    > że przeznaczę: na cele mieszkaniowe.

    > W dodatku, zanim się o tym dowiedziała, poinformowała mnie, że
    > mam tam mieszkać naprawdę, bo są kontrole (ciekawe jak to niby
    > udowodnią, no ale).

    To ateistka? nie słyszała o bilokacji z Pietrelciny?
    Prześladowanie ludzi z powodu ich wiary jest chyba czynem zabronionym...
    W czasach funkcjonujących komputerów kwantowych?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-10-19 22:38:52
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2019 23:30:57 UTC+2 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > W dodatku, zanim się o tym dowiedziała, poinformowała mnie, że mam tam
    > mieszkać naprawdę, bo są kontrole (ciekawe jak to niby udowodnią, no ale).

    W niektórych US jak widać komuna hula w najlepsze :-(
    A najciekawsze, że od 1 stycznia 2019 przepisy zmieniły się diametralnie. Ja np.
    odziedziczyłem po rodzicach mieszkanie z 1967 roku. Teraz mógłbym je sprzedać od razu
    a pieniądze przeznaczyć na dowolny cel. Nie wiedząc o planowanej zmianie prawa
    pospieszyłem się :-(
    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1418571,sprze
    daz-mieszkania-w-spadku-kiedy-podatek-termin.html

  • 13. Data: 2019-10-26 20:39:52
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 19.10.2019 o 22:38, s...@g...com pisze:

> [...]
    pospieszyłem się :-(
    > https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1418571,sprze
    daz-mieszkania-w-spadku-kiedy-podatek-termin.html

    Ja mam akurat na myśli podatek pd spadku >"0" grupy podatkowej, a nie o
    sprzedawaniu 5<>5 lat
    i nawiązuję do faktu posiadania jakiejś nieruchomości vs podawania że
    podatek przeznaczę na zakup (kolejnego) mieszkania "na cele
    mieszkaniowe" - co mi wynikało z tekstu wątkotwórcy