  • 1. Data: 2006-11-18 13:33:01
    Temat: Jak wprowadzić materiały/towary
    Od: t <r...@o...pl>

    Witam

    Mam taki problem - załóżmy że robię coś z kasztanów które można sobie
    przynieść z parku.
    Jak takie coś ująć w KPiR? Sporządzić protokół przyjęcia materiałów i bez
    faktury wpisać
    do kol 16? Bo w końcu jest to świadczenie dostępne na równych zasadach dla
    każdego więc
    podatku od nieodpłatnego świadczenia nie powinno tu być(a park też na
    pewno by nie zapłacił ;) )

    Podobna sprawa - zużywam do produkcji dajmy na to wieczka od słoików z
    koncentratów
    pomidorowych które kupuje zupełnie prywatnie na cele obiadowe :)
    Jak takie coś wprowadzić do KPiR?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-18 14:47:06
    Temat: Re: Jak wprowadzić materiały/towary
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos t <r...@o...pl>
    grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

    >Podobna sprawa - zużywam do produkcji dajmy na to wieczka od słoików z
    >koncentratów
    >pomidorowych które kupuje zupełnie prywatnie na cele obiadowe :)
    >Jak takie coś wprowadzić do KPiR?

    Nie chcę Cię irytować, ale kupić koncentrat na fakturę i rozliczyć
    papkę i szkło osobno, a nakrętki wykorzystać.

    A tak naprawdę to chyba się nie bardzo da. Musisz mieć jakieś
    potwierdzenie zakupu, chociaż zobacz jak jest rozliczana
    osoba, która zbiera np. grzyby, wiem, że jest traktowana jakoś osobno
    - może Ci to coś nasunie.

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 3. Data: 2006-11-18 14:49:03
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos t <r...@o...pl>
    grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

    http://www.pit.pl/pages/i/367.php

    jest taki ustęp:

    dowody wewnętrzne - (...), dotyczące:
    (...)
    zakupu od ludności, sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i
    Usług (PKWiU), surowców roślin zielarskich i ziół dziko rosnących
    leśnych (PKWiU 01.11.91-00), jagód, owoców leśnych (PKWiU 01.13.23-00)
    i grzybów (PKWiU 01.12.13-00.43);

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 4. Data: 2006-11-18 15:13:13
    Temat: Re: Jak wprowadziae materia?y/towary
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-11-2006 o 15:49:03 Klapuch :-) <k...@o...-p-l>
    napisał(a):

> [...]
    > Usług (PKWiU), surowców roślin zielarskich i ziół dziko rosnących
    > leśnych (PKWiU 01.11.91-00), jagód, owoców leśnych (PKWiU 01.13.23-00)

    No właśnie.. Z tym że tak sobie myślę - wpisuje w kolumnę 16 że
    przeznaczyłem nakrętki na DG
    więc mam rzetelnie wypełnioną księgę podatek nieuszczuplony więc jakby co
    to mogą mi naskoczyć chyba?

    > pozdrawiam

    ja również,

  • 5. Data: 2006-11-20 22:27:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, t wrote:

    > Mam taki problem - załóżmy że robię coś z kasztanów które można sobie
    > przynieść z parku.
    [...]
    > podatku od nieodpłatnego świadczenia nie powinno tu być(a park też na pewno
    > by nie zapłacił ;) )

    Właśnie kombinuję czy nie można dostać w ten deseń ciosu w plecy ;)
    O ile zapis ze "zbieractwem" IMO pasuje, jest jeszcze inny efekt: czy
    park przypadkiem czegoś nie robi z tymi kasztanami?
    Bo jak przypadkiem zbiera i płaci za wywóz, to oprócz szczegółu w postaci
    nieuzyskania przychodu za zbieranie śmieci :) mamy bardzo groźne pytanie,
    pradowopodobnie na dziś *w praktyce* humorystyczne, ale czy *wg przepisów*
    czasami nie groźniejsze niż weksle pewnego wicepremiera :) to się dopiero
    okaże, mianowicie:
    "czy ma Pan uprawnienia do przetwarzania odpadów"...
    Unia... :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-20 23:07:11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-11-2006 o 23:27:05 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > okaże, mianowicie:
    > "czy ma Pan uprawnienia do przetwarzania odpadów"...

    :)

    No dobra, to zostawmy te kasztany i zajmijmy się wieczkami.
    Problem trzeba by rozbić na dwa podproblemy - (1) jak udokumentować
    użycie w DG czegoś co się po prostu ma z innej okazji,
    (oczywiści charakter materiału wskazuje że nie podatnik nie wprowadza
    lewizny do obrotu,
    tal jak te kasztany czy wieczka od koncentratów albo iinych konserw - w
    ilości np 20 a każde inne :) ).
    (2) czy jakies podatki tutaj wchodzą w grę - IMO nie ma jak bo to
    przekłądanie z jednej kieszeni do
    drugiej jest a za towat zapłacono(pośrednio, w cenie koncentratu :) ).
    Problem wydaje się śmieszny ale jest realny i nie wiem jak to ugryźć,
    zaryzykowałbym protokół wprowadzenia na stan i tyle, czy są jakieś
    przeciwwskazania?

    pozdrawiam