  • 1. Data: 2002-08-10 17:20:30
    Temat: Jeszcze o mieszkaniu na firme
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Chce wynajac od osoby fiznycznej mieszkanie na dzialalnosc gospodarcza. W
    mieszkaniu jest telefon zarejestrowany na te osobe. Na nia tez przychodza
    faktury za energie, czynsz do spoldzielni itd. Te wszystkie oplaty bede ja
    pokrywal. Jak zrobic, zebym mogl to sobie wrzucic w koszty?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-08-11 21:26:20
    Temat: Re: Jeszcze o mieszkaniu na firme
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj3hv6$cgn$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > faktury za energie, czynsz do spoldzielni itd. Te wszystkie oplaty bede ja
    > pokrywal. Jak zrobic, zebym mogl to sobie wrzucic w koszty?

    Trzeba zawrzeć w umowie najmu punkt o wyraźnej treści, że najemca ma
    obowiązek płacić wszystkie te rachunki.
    Można je wpisać w koszty ale VATu z faktur nie można odliczyć.
    § 13. Rozp. w sprawie prow KPiR
    Za dowody księgowe uważa się również:
    5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat, oraz
    dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2 lit. a)-d).
    Ja bym zrobił dow. wewnętrzny i wpisał wszystkie te płatności podpinając
    rachunki.

    pozdr
    WS