  • 1. Data: 2003-04-01 14:20:45
    Temat: Koszty przelewu zwrotu podatku
    Od: "Navy" <n...@p...onet.pl>

    Witam i pozdrawiam Szanownych Grupowiczow!
    Mam pytanie.
    Wpolnie z malzonka dokonalismy rocznego rozliczenia sie z podatku za 2002 r.
    Osobiscie w urzedzie skarbowym zlozylem pit-37 oraz dwa NIP-3 informujace o
    zmianie numeru konta, a tym samym podanie nowego.
    Jakiez moje zdziwienie, kiedy do drzwi moich zapukal listonosz i wyplacil
    nawet ciekawa kwote "X".
    Ale do rzeczy: :-) Zgodnie z obecnymi przepisami za usluge listonosza ponosi
    koszty podatnik, a nie platnik. Czy wiec mam prawo domagac sie zwrotu
    kosztow przekazu pocztowego (kwota:16,- zł), skoro podalem takze urzedowi
    numer konta na ktore to mial nastapic ów zwrot?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-01 14:53:34
    Temat: Re: Koszty przelewu zwrotu podatku
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Czy wiec mam prawo domagac sie zwrotu
    > kosztow przekazu pocztowego (kwota:16,- zł), skoro podalem takze urzedowi
    > numer konta na ktore to mial nastapic ów zwrot?
    > Pozdrawiam

    masz, jezeli złożyłeś nip-3 z aktualizacją danych conajmniej z zeznaniem rocznym, nie
    twoja wina że mają burdel i nie wprowadzili jeszcze danych do kompa

  • 3. Data: 2003-04-01 15:12:25
    Od: "Navy" <n...@p...onet.pl>

    Ok, dzieki!!
    Rozumiem, ze zlozyc podanie kierowane do naczelnika US?

  • 4. Data: 2003-04-01 15:55:45
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Ok, dzieki!!
    > Rozumiem, ze zlozyc podanie kierowane do naczelnika US?

    no nie tak szybko, za podanie znaczek za 5zł. + po 50gr od załączników, nie opłaca
    się
    , napewno odmówią, potem następne odwołanie do Izby Skarbowej (jeszcze raz opłaty
    skarbowe) itd. w każdym razie napewno wygrasz, z tym że może dopiero w NSA...

  • 5. Data: 2003-04-02 08:59:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, Slayer wrote:

> [...]
    >+
    >+ no nie tak szybko, za podanie znaczek za 5zł. + po 50gr od

    Nikt nie komentuje - ale ja tak dywaguję "z głowy" ("czyli z niczego"
    - nie chce mi się kopać w przepisach :]) czy taki protest do niesłusznie
    pobranej opłaty/sposobu doręczenia powinien być obsłużony podaniem ?
    Odwołania też są obłożone opłatą ? (wiem, wiem, w ustawie napisali...)
    A może skarga ?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-04-02 13:11:40
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz S

    Ul. Warszawska xx/xx

    xx-xxx Warszawa

    NIP: xxx-xxx-xx-xx

    Do Pani Naczelnik Hanny Olczyk

    Urząd Skarbowy Warszawa-Wola

    Powstańców Śląskich 2b

    01-381 Warszawa

    PODANIE

    Szanowna Pani Naczelnik,

    Wczoraj 1 kwietnia 2003 otrzymałem przekazem pocztowym zwrot nadpłaconego
    podatku.

    Z przykrością stwierdzam, że otrzymana kwota 2691,60 PLN jest za mała o
    31,50 PLN w stosunku do kwoty zwrotu, jaki powinienem otrzymać 2723,10 PLN.

    Chcę zwrócić uwagę, że rok temu 26 sierpnia 2002, zaraz po otrzymaniu
    przekazem zwrotu nadpłaconego podatku, złożyłem formularz NIP-3, w którym
    podałem dokładne dane dotyczące mojego konta w BRE Bank S.A. - mBank - XX
    XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX. Poza tym na druku PIT, który złożyłem, także
    był napisany numer konta.

    Poza tym chcę zauważyć, że potrącenie powyższej kwoty BEZ MOJEJ ZGODY jest
    BEZPRAWNE!!!

    W związku z powyższym żądam zwrotu potrąconej wartości.

    Z poważaniem

    Mariusz S

    Do wiadomości:

    Rzecznik Praw Obywatelskich Faks: 827-64-53

    Gazeta wyborcza Faks: 555 47 80

    Internet pl.pregierz

    pl.soc.prawo.podatki

  • 7. Data: 2003-04-04 07:54:01
    Od: "Navy" <n...@p...onet.pl>

    Witam!
    Śpiesze z wyjasnieniem jak zakonczyla sie moja sprawa w kwestii zwrotu
    nadplaty podatku przekazem pocztowym, a nie przelewem na konto bankowe.
    Co prawda zalatwianie czegokolwiek w US przypominalo mi troche film
    kreskowkowy pt. "12 prac Asterixa" :-), ale dopielem swego. Nie bede juz sie
    opiwywal, ze co do moich zadan zwrotu oblugi niektorzy pracownicy spogladali
    na mnie, jakbym zadal czegos nadzwyczajnego. I tak od okienka do okienka, az
    znalazlem sie w ksiegowosci.
    Skonzcylo sie to tym, ze zazadalem odnalezienia zlozonego przeze mnie NIP3 i
    wyjasnieniu mi dlaczego postapiono tak, a nie inaczej.
    Po dwoch godzinkach zadzwoniono do mnie z US i poinformowano mnie, ze mam
    sie do nich zglosic po 16 zl - bo tyle mnie kosztowal przekaz. Jednakze
    zadzwonil do mnie pracownik, ktory sie pomylil i z rozmowy wynikalo, ze to
    ta konkretna osoba z wlasnej kasy odda mi te pieniadze nie chcac miec
    problemow ze swoim szefem. Co parwda wspanialomyslnie darowalem ta kwote,
    poniewaz pomylki zawsze i wszedzie sie zdarzaja, ale dla mnie w tym miejscu
    byla wazna chocby satysfakcja.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-04-04 10:23:41
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    witaj,

    czy odnalezli twoj NIP-3, czy maja taki burdel, ze niczego nie moga znalesc?
    mnie kosztowal 30pln, tak wiec nie bede tak wyrozumialy jak ty, zwlaszcza ze
    posiadanie duzej gotowki w domu nie jest dla mnie wygodne, a za wplate na
    konto bym musial znowu zaplacic pewnie drugie 30pln ;-( (mBank).

    swoja walke bardzeij wytaczam przeciwko glupocie ustawodawczej, a moze nie
    glupocie, tylko bezczelnosci, z ktora obciazenia bezposrednio przerzuca sie
    na podatnika, zwlaszcza w tak potajemny sposob, no bo co by im szkodzilo,
    zeby na pit wydrukowac pole na wpisanie numeru konta? - juz dosc pieniadza
    krazy w niemrawych i przezartych miarzdzyca krwiobiegach ;) - w koncu jest
    to kolejny podatek - znowu nie nazwany podatkiem, a i tak wiadomo ze jest to
    kolejny "Jeden haracz nazwą podatkiem dochodowym, drugi składką na ZUS,
    trze­ci akcyzą, czwarty cłem, piąty VAT-em, szósty abonamentem
    telewizyjnym..."

    pozdrawiam
    mariusz

  • 9. Data: 2003-04-04 11:43:03
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > witaj,
    >

    > bo co by im szkodzilo,
    > zeby na pit wydrukowac pole na wpisanie numeru konta?

    Zawsze na dole pit, piszę im długopisem, że nadpłatę proszę przekazać na
    konto zgodne z deklaracją nip-3.
    A żeby jeszcze nie musieli szukać papierków, to jeszcze im ten numer konta
    podaję.
    I wszyscy są szczęśliwi i zadowoleni.
    Koniec bajki.

  • 10. Data: 2003-04-04 22:37:55
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > konto zgodne z deklaracją nip-3.
    > A żeby jeszcze nie musieli szukać papierków, to jeszcze im ten numer konta

    Ja podalam w Nip-3 numer konta, na ktory chce otrzymac zwrot podatku.
    Co staloby sie gdybym mimo to otrzymala zwrot poczta, a ja odmowilabym
    odbioru gotowki?
    Maja