eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Ksiegowosc elektroniczna
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2002-01-03 17:09:55
    Temat: Ksiegowosc elektroniczna
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Czy fakt prowadzenia księgowości w formie elektronicznej trzeba zgłaszać do
    US?

    Adam.





  • 2. Data: 2002-01-03 19:48:34
    Temat: Re: Ksiegowosc elektroniczna
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Adam wrote:

    > Czy fakt prowadzenia księgowości w formie elektronicznej trzeba zgłaszać
    > do US?
    Nie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl


  • 3. Data: 2002-01-03 22:38:13
    Temat: Re: Ksiegowosc elektroniczna
    Od: "Stefan" <s...@e...pl>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a1230q$i9c$1@h1.uw.edu.pl...
    > Czy fakt prowadzenia księgowości w formie elektronicznej trzeba zgłaszać
    do
    > US?

    Nie, ale przynajmniej KPiR nalezy prowadzic wowczas rowniez w formie
    "zbroszurowanej". Wiec nie musisz zglaszac, ale i tak musisz robic sobie na
    papierze czyli w praktyce pod koniec miesiaca drukowac i przepisywac na
    piechote.

    hehe

    pozdrawiam,
    Stefan (nowy)



  • 4. Data: 2002-01-04 08:30:56
    Temat: Re: Ksiegowosc elektroniczna
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Jan 2002 23:38:13 +0100, "Stefan" <s...@e...pl> wrote:

    >Nie, ale przynajmniej KPiR nalezy prowadzic wowczas rowniez w formie
    >"zbroszurowanej". Wiec nie musisz zglaszac, ale i tak musisz robic sobie na
    >papierze czyli w praktyce pod koniec miesiaca drukowac i przepisywac na
    >piechote.

    PRZEPISYWAĆ? A po ***? Faktury też drukujesz i przepisujesz ręcznie?
    Do książki trzeba wpisywać, jeżeli wydruk nie zawiera stosownych
    elementów. Jeżeli masz normalny program, to spokojnie drukujesz i masz
    ładną książeczkę...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)


  • 5. Data: 2002-01-04 09:03:28
    Temat: Re: Ksiegowosc elektroniczna
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Stefan napisał(a):
    >
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:a1230q$i9c$1@h1.uw.edu.pl...
    > > Czy fakt prowadzenia księgowości w formie elektronicznej trzeba zgłaszać
    > do
    > > US?
    >
    > Nie, ale przynajmniej KPiR nalezy prowadzic wowczas rowniez w formie
    > "zbroszurowanej". Wiec nie musisz zglaszac, ale i tak musisz robic sobie na
    > papierze czyli w praktyce pod koniec miesiaca drukowac i przepisywac na
    > piechote.
    A to dlaczego? Jeżeli program spełnia wymogi przepisów o KPiR to
    wystarczy wydruk na koniec miesiąca, nic nie trzeba przepisywać.
    A wymogi te spełniają praktycznie wszystkie programy do prowadzenia
    KPiR.

    No chyba że prowadzisz sobie księgę w arkuszu kalkulacyjnym.
    Ale również wtedy nie trzeba przepisywać wszystkiego a tylko ogólne
    sumy poszczególnych kolumn z miesiąca + suma narastająco od początku
    roku - 2 linijki miesięcznie w księdze.

    Znowu ktoś wymyśla nieistniejące obowiązki i nakręca spiralkę
    niepotrzebnej biurokratycznej roboty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl
    m...@i...pl



  • 6. Data: 2002-01-04 09:32:40
    Temat: Re: Ksiegowosc elektroniczna
    Od: "Stefan" <s...@e...pl>


    Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ivpa3uk1dfo9p742cqk3ium6dpuhs5d86k@4ax.com...
    > On Thu, 3 Jan 2002 23:38:13 +0100, "Stefan" <s...@e...pl> wrote:
    > >Nie, ale przynajmniej KPiR nalezy prowadzic wowczas rowniez w formie
    > >"zbroszurowanej". Wiec nie musisz zglaszac, ale i tak musisz robic sobie
    na
    > >papierze czyli w praktyce pod koniec miesiaca drukowac i przepisywac na
    > >piechote.
    > PRZEPISYWAĆ? A po ***? Faktury też drukujesz i przepisujesz ręcznie?
    > Do książki trzeba wpisywać, jeżeli wydruk nie zawiera stosownych
    > elementów. Jeżeli masz normalny program, to spokojnie drukujesz i masz
    > ładną książeczkę...

    Tez tak myslalem, ale w US Warszawa Kujawska zostalem poinformowany inaczej.
    "Komputer niech sobie bedzie prosze pana. Ale nas interesuje tylko wersja
    papierowa, zbroszurowana."

    Nie mam przed soba przepisow, mam komentarz, ktory brzmi:
    "Mimo prowadzenia podatkowej ksiegi przychodow i rozchodow za pomoca
    komputera podatnik musi zalozyc zbroszurowana podatkowa ksiege przychodow i
    rozchodow oraz zawiadomic urzad skarbowy o jej prowadzeniu.
    Po zakonczeniu miesiaca nalezy sporzadzic wydruk komputerowy, zawierajacy
    podsumowanie zapisow za dany miesiac i wpisac do odpowiednich kolumn tej
    ksiegi sumy miesieczne wynikajace z tego wydruku."

    problem w interpretacji slowa zalozyc z pierwszego akapitu, ale nie sadze by
    chodzilo o zalozenie, jako podpisanie KPiR i wyrzucenie pustej na szafke.

    Jeszcze raz powtarzam, ze przepisow przed soba nie mam.

    pozdrawiam,
    Stefan

    p.s.. faktur nie przepisuje - o ile to pytanie nie bylo ironiczne :}






  • 7. Data: 2002-01-04 23:27:58
    Temat: Re: Ksiegowosc elektroniczna
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Jan 2002 10:32:40 +0100, "Stefan" <s...@e...pl> wrote:

    >na
    >> >papierze czyli w praktyce pod koniec miesiaca drukowac i przepisywac na
    >> >piechote.
    >> PRZEPISYWA?? A po ***? Faktury te? drukujesz i przepisujesz r?cznie?
    >> Do ksi??ki trzeba wpisywa?, je?eli wydruk nie zawiera stosownych
    >> elementów. Je?eli masz normalny program, to spokojnie drukujesz i masz
    >> ?adn? ksi??eczk?...
    >Tez tak myslalem, ale w US Warszawa Kujawska zostalem poinformowany inaczej.
    >"Komputer niech sobie bedzie prosze pana. Ale nas interesuje tylko wersja
    >papierowa, zbroszurowana."

    No a drukowana nie jest papierowa? A jak chcą broszurę -- proszę
    bardzo -- spinacz w łapki i sru...

    >Nie mam przed soba przepisow, mam komentarz, ktory brzmi:
    >"Mimo prowadzenia podatkowej ksiegi przychodow i rozchodow za pomoca
    >komputera podatnik musi zalozyc zbroszurowana podatkowa ksiege przychodow i
    >rozchodow oraz zawiadomic urzad skarbowy o jej prowadzeniu.
    >Po zakonczeniu miesiaca nalezy sporzadzic wydruk komputerowy, zawierajacy
    >podsumowanie zapisow za dany miesiac i wpisac do odpowiednich kolumn tej
    >ksiegi sumy miesieczne wynikajace z tego wydruku."

    Późno jest i nie mam siły szukać, ale w ustawie nie znalazłem czegoś
    takiego. Ale też i nie jestem ekspertem...

    >p.s.. faktur nie przepisuje - o ile to pytanie nie bylo ironiczne :}

    Zdziebko i pokazujące bezsens przepisywania tekstu z wydruku na ręczną
    postać, jeżeli wydruk spełnia wymagania ustawy.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1