  • 1. Data: 2006-03-08 12:10:51
    Temat: Mała Księgowość a faktury PRO FORMA
    Od: metti <m...@b...pl>

    Hej1

    Wiecie może jak zmusić program MK do drukowania na fakturze pro
    forma nagłówka "PRO FORMA"? Dotychczas drukuje on nagłówek
    "Oryginał/kopia" i po tym można poznać ze jest to FP. Problem
    może się pojawić, gdy wyślę taką proformę do klienta a on ją
    przez nieuwagę zaksięguje.

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 2. Data: 2006-03-08 12:34:25
    Temat: Re: Mała Księgowość a faktury PRO FORMA
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.03.2006 metti <m...@b...pl> napisał/a:
    > Wiecie może jak zmusić program MK do drukowania na fakturze pro
    > forma nagłówka "PRO FORMA"? Dotychczas drukuje on nagłówek
    > "Oryginał/kopia" i po tym można poznać ze jest to FP.

    Że niby co?

    > Problem
    > może się pojawić, gdy wyślę taką proformę do klienta a on ją
    > przez nieuwagę zaksięguje.

    Czekaj - to znaczy wysyłasz klientom coś, co Twoim zdaniem jest fakturą
    proforma, a wygląda jak zwyczajna faktura z napisem "FAKTURA VAT"? Oj
    chłopie, ja to bym obdzwonił wszystkich kontrahentów i się upewnił, że nikt
    jej nie zaksięgował!
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2006-03-08 13:03:56
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Samotnik wklepał/a:

    > Że niby co?

    Chodziło o to, że program w nagłówku rachunku PRO FORMA (bo nie
    jest to faktura VAT, mam zwolnienie podmiotowe), nie umieszcza
    automatycznie dopisku PROFORMA. Już to chyba obszedłem. Patrz niżej

    > Czekaj - to znaczy wysyłasz klientom coś, co Twoim zdaniem
    jest fakturą
    > proforma, a wygląda jak zwyczajna faktura z napisem "FAKTURA VAT"?

    Nieee! :)
    Ale już do tego dotarłem i wystarczyło wpisać proformę w ostatnim
    członie numeracji. Numeracja dla FP ma teraz u mnie formę np.
    "Rachunek nr 00846/2006/PRO FORMA"

    > Oj chłopie, ja to bym obdzwonił wszystkich kontrahentów i się upewnił, że nikt
    > jej nie zaksięgował!

    Na razie tylko raz wystawiałem FP, dotychczas nie było potrzeby,
    także jest ok!

  • 4. Data: 2006-03-08 15:33:38
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik metti napisał:

> [...]
    > po tym można poznać ze jest to FP. Problem może się pojawić, gdy wyślę
    > taką proformę do klienta a on ją przez nieuwagę zaksięguje.

    wydrukuj fakturę która jest w buforze, masz możliwość ustawienia napisu
    np.: test, pro forma
    gdy klient zapłaci możesz zaksięgować przydzielając kolejny nr faktury

    maz

  • 5. Data: 2006-03-08 15:45:18
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a maz wklepał/a:

    > wydrukuj fakturę która jest w buforze, masz możliwość ustawienia napisu
    > np.: test, pro forma
    > gdy klient zapłaci możesz zaksięgować przydzielając kolejny nr faktury

    można też w uwagach do faktury wpisać np. "Nie księgować", albo
    "pro forma, nie księgować", itp.
    Także sytuacja obadana - dzięki wszystkim! :)

  • 6. Data: 2006-03-08 21:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, metti wrote:

    > Ale już do tego dotarłem i wystarczyło wpisać proformę w ostatnim członie
    > numeracji. Numeracja dla FP ma teraz u mnie formę np. "Rachunek nr
    > 00846/2006/PRO FORMA"

    Ja bym tak nie robił.
    Powód ? - tam jest słowo "rachunek", podstawa prawna w Ordynacji
    Podatkowej. To że ktoś pisze "płatny na żądanie" a ktoś inny
    wpisuje numer rejestracyjny samochodu (jako jedno z pól) to
    IMO jego sprawa - skoro napisano RACHUNEK to nie ma podstaw
    żeby NIE uznać tego za rachunek tylko dlaetego że po numerze
    jest dziwny dopisek.
    I spytać gdzie wpisano przychód z tego rachunku ;)

    Acha :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-08 22:38:06
    Od: <assp>

> [...]
    > "Oryginał/kopia" i po tym można poznać ze jest to FP. Problem
    > może się pojawić, gdy wyślę taką proformę do klienta a on ją

    Z tego co się orientuję to w MK jest możliwość wystawiania faktur proforma
    wybierając z menu:
    Magazyn -> Dokumenty -> Wystawianie faktur proforma
    Na wydruku jest "Proforma", jest też "oryginał", ale to chyba nie
    przeszkadza?
    Jeżeli przeszkadza to można również drukować do pliku HTML - jest przy
    wydruku taka opcja, a potem kopiuj->wklej np. do Worda i możesz dowolnie
    sobie kombinować z całą zawartością.
    Chyba, że mówimy o innych MK, ja opisuję tę z Rzepy.