  • 11. Data: 2022-02-06 12:44:49
    Temat: Re: Nowy ład, przejście na ryczałt a składka zdrowotna
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 06 Feb 2022 09:14:46 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:

    >Ale dlaczego od razu kłamstw?
    >Przecież nie twierdziłem, że ZUS sklonuje deklaracje, jedynie
    >zastanawiałem się czy nie zostanie po staremu,
    Po co się zastanawiać (publicznie) skoro jest źródło, które mówi że
    nie zostanie? Potem następni będą guglać i znajdą Twoje pytanie,
    odczytają że tak jest, mimo że Ty tylko pytasz - o to co w wątku
    zostało podlinkowane, wystarczyło tam zajrzeć. Nie będzie klonowania
    (wg obecnych zasad).

    >skoro jest furtka w
    >postaci określenia z góry dochodu rocznego. Nie widzę przeciwwskazań,
    >żeby to nie mogli tak działać.
    Mogłoby. Ale nie będzie. Chyba że zmienią zasady ale dziś jest jak
    jest.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 12. Data: 2022-02-06 14:45:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, WAM.
    On 06.02.2022 12:44 you wrote:

> [...]
    > odczytają że tak jest, mimo że Ty tylko pytasz - o to co w wątku
    > zostało podlinkowane, wystarczyło tam zajrzeć. Nie będzie klonowania

    Taka, strona ZUS jako źródło informacji? LOL.
    31.1 sprawdzałem tworzenie deklaracji DRA. Wg strony ZUS, od 30.1 miała
    być nowa wersja. Zgadnij co się wyświetlało w PUE?

    Jeśli zaś dotyczy FAQ, to właśnie pod koniec stycznia w FAQ nic nie było
    na ten temat.

    Po drugie istotą FAQ jest zbiór kilku, kilkunastu głównych zagadnień. A
    nie jak tu, że setka pytań nie pogrupowanych w żaden sposób. Nikt nie
    dotrze do końca tej listy.

    A miało być łatwiej...

    --
    Pete

  • 13. Data: 2022-02-06 20:08:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 06 Feb 2022 14:45:28 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:

    >Taka, strona ZUS jako źródło informacji? LOL.
    Daj lepsze źródło, porównamy co tam napisali.

    >31.1 sprawdzałem tworzenie deklaracji DRA. Wg strony ZUS, od 30.1 miała
    >być nowa wersja. Zgadnij co się wyświetlało w PUE?
    Nie zgadnę. Napisz.
    Dziś wysłałem DRA za 01.2022 bez problemu.

    >Jeśli zaś dotyczy FAQ, to właśnie pod koniec stycznia w FAQ nic nie było
    >na ten temat.
    Całkiem możliwe, ale dyskusja jest dziś :) Być może jutro będą inne
    informacje, np to że wznowili klonowanie (oby).

    >Po drugie istotą FAQ jest zbiór kilku, kilkunastu głównych zagadnień. A
    >nie jak tu, że setka pytań nie pogrupowanych w żaden sposób. Nikt nie
    >dotrze do końca tej listy.
    Ctrl+F działa.

    >A miało być łatwiej...
    Miało być śmieszniej :)

    WAM

  • 14. Data: 2022-02-06 20:19:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, WAM.
    On 06.02.2022 20:08 you wrote:

    > Daj lepsze źródło, porównamy co tam napisali.

    Nie pisze że są źródła z inną informacją. Pisze o tym, że albo sama
    strona ZUS wprowadzą w błąd. Albo w ogóle brak na niej informacji.

    > Nie zgadnę. Napisz.

    Stara wersja DRA.

    > Dziś wysłałem DRA za 01.2022 bez problemu.

    No ja też.
    Ale mimo informacji, że nowa wersja będzie od 30.1, to dzień później
    wyświetlała się nadal stara wersja.

    > Całkiem możliwe, ale dyskusja jest dziś :) Być może jutro będą inne
    > informacje, np to że wznowili klonowanie (oby).

    No toż opisałem wg stanu wiedzy na tamten czas.
    Nic wtedy nie pisali o wyłączeniu klonowania.

    > Ctrl+F działa.

    Jeden Bóg raczy wiedzieć po czym szukać.

    No to im się nie udało.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2022-02-06 23:06:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 06 Feb 2022 20:19:06 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:

    >Stara wersja DRA.

    >No ja też.
    >Ale mimo informacji, że nowa wersja będzie od 30.1, to dzień później
    >wyświetlała się nadal stara wersja.
    A po co miała być nowa wersja 30.1? Wysyłasz DRA za styczeń 30.01 a
    31.01 otrzymujesz niespodziewany przychód i musisz korektę robić ;)

    WAM

  • 16. Data: 2022-02-07 08:01:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, WAM.
    On 06.02.2022 23:06 you wrote:

    > A po co miała być nowa wersja 30.1?

    Bo tak napisał ZUS na swojej głównej.

    > Wysyłasz DRA za styczeń 30.01 a 31.01 otrzymujesz niespodziewany
    > przychód i musisz korektę robić ;)

    Składam wg przychodu za zeszły rok. Tam się już nic nie zmieni :-P

    --
    Pete

  • 17. Data: 2022-02-07 08:46:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 lut 2022 o 14:45, Pete pisze:

    > 31.1 sprawdzałem tworzenie deklaracji DRA. Wg strony ZUS, od
    > 30.1 miała być nowa wersja. Zgadnij co się wyświetlało w PUE?

    Swoje przygotowałem 27 stycznia -- będzie lało? ;)
    Jeszcze nie wysłałem...

    Roczne PITy też poszły w poprzedniej wersji.

    > A miało być łatwiej...

    Owszem -- EKopacz zapowiadała likwidację DTuskowych głupot
    okołoskładkowych... Ale My, Suweren, wybraliśmy Kacuski...

    Ile razy tłumaczyć? -- jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest
    rozwiązanie ZUS. Zaś dziś można wszystkie składki zastąpić
    jedną, umiejętnie (warto przedebatować ją choćby z biurami
    rachunkowymi) wyliczoną, lub nawet zintegrować z podatkiem
    dochodowym cały haracz płacony ZUSowi...

    Problemem jest ukazanie gorzkiej prawdy o polskim fiskalizmie...
    Wysokie podatki (w tym ZUSowe składki czy kary) łatwiej ukazać
    i zapłacić ratalnie... Łatwiej, choć znacznie drożej... Dzieci
    rządzą -- stąd pokręcone prawo, którego nawet ZUS już nie chce...

    - degresywno-prpgresywna ;) kwota wolna od podatku
    - degresywne składki ZUS
    - dochodowy podatek od składki zdrowotnej, czyli podatek od podatku
    - polowanie na czarownice piorące w pralni swe miotły
    - MPP, GTU, TP...

    -=-

    Długo nie myślałem -- skonfrontowałem efekt pracy programu
    księgującego z wyliczeniem ZUS... Wyszło to samo... Trzeba
    proroka, nie prawnika, by pojąć intencjE MMOrawieckiego...

    -=-

    Jeden termin złożenia deklaracji zniknął (chyba opatrzony
    numerem '2') -- ale poradziłem ;) sobie... Dziś nie widzę
    tego problemu -- automag wybiera '6', po nowemu...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2022-02-08 06:10:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 lut 2022 o 08:46, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Swoje przygotowałem 27 stycznia -- będzie lało? ;)
    > Jeszcze nie wysłałem...

    Pewności nie mam, ale chyba jeszcze w lutym było OK. Nie
    słałem, albowiem (choć to nieprawdopodobne) ktoś mógł
    zachorować... Swój komplet mogłem wysłać, ale... nie
    wysłałem, czego żałuję... Aby wysłać, trzeba podać SMS,
    więc trzeba wyciągnąć telefon... Wyciągnąć i włączyć,
    albowiem 579 515 373 jest zwykle wyłączony... Wyciągnięcie
    i włączenie to jednak dodatkowa praca... Chlip, chlip...
    Myślałem, że przynajmniej zatwierdzonych ZUS nie ruszy...
    [szefowa nie będzie zadowolona -- okazja przepadła a kolejnej
    takiej okazji raczej ;) nie będzie... trzeba będzie jakoś
    przygotować szefową na tak smutne wieści...]

    -=-

    Teraz jest źle wszędzie -- ZUS podmienił termin składania deklaracji
    (chyba powstawiał '3') i wykazał masę błędów, w tym błędy krytyczne,
    uniemożliwiające zsyłkę... Tak jest nie tylko w przygotowanych
    deklaracjach, ale także w zatwierdzonych... [wszystko trzeba
    liczyć od nowa -- chlip, chlip...]

    > Długo nie myślałem -- skonfrontowałem efekt pracy programu
    > księgującego z wyliczeniem ZUS... Wyszło to samo... Trzeba
    > proroka, nie prawnika, by pojąć intencjE MMOrawieckiego...

    Księgujący program też wprowadził korekty -- ponoć nawet daje
    gotowe DRA, które można wykorzystać nie tylko w tworku zwanym
    Płatnikiem, ale także w jego nieco zdrowszej odmianie, zwanej
    ePłatnikiem.

    BTW -- zdrowotną podałem prawidłowo, społeczne rzecz jasna też...
    Ale wysłać tego nie zdołam...

    [składki zdrowotne wysokie -- psychiczne zdrowie decydentów szwankuje]

    > Jeden termin złożenia deklaracji zniknął (chyba opatrzony
    > numerem '2') -- ale poradziłem ;) sobie... Dziś nie widzę
    > tego problemu -- automag wybiera '6', po nowemu...

    Jak wcześniej napisałem -- ZUS też sobie poradził... ;)

    -=-

    Nowe deklaracje są inne, oczywiście dłuższe...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 19. Data: 2022-02-08 06:20:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nowe deklaracje są inne, oczywiście dłuższe...

    Nowy ład dał Ci więcej.

  • 20. Data: 2022-02-08 11:57:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lut 2022 o 06:20, cef pisze:

    > Nowy ład dał Ci więcej.

    Znacznie więcej -- trzeba to i owo znaczyć. ;)

    -=-

    https://nowogrodczyzna.jimdofree.com/dzieje-nowogród
    czyzny/rejtan/
    I bez gwarancji nadal dwór ten finansować,
    to może znaczyć dla nas zbyt wysoki koszt.

    --