  • 21. Data: 2021-02-24 12:18:46
    Temat: Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Dzięki za odpowiedź.

    > Dochodowy płacisz tam gdzie masz rezydencję podatkową.

    jestem polskim rezydentem podatkowym. (i nie spełniam wymagań bycia rezydentem w USA)
    więc
    podatek dochodowy w PL.

    > Jeśli przepisy danego kraju każą Ci zapłacić podatek tam, to go płacisz,
    Pytanie czy każą? :) Miałem nadzieję, że ktoś na grupie wykonuje takie usługi.

    > chociaż z tego co kojarzę, to podatek u źródła dotyczy dywidend.

    Nie tylko dywidend.

    > Nie zwalnia Cię to z obowiązku płacenia dochodowego w Polsce. Umowy o unikaniu
    > podwójnego opodatkowania co najwyżej mogą spowodować, że go zapłacisz
    > mniej, odliczając podatek który zapłaciłeś za granicą.

    Rozumiem. dzięki.

    > A jaki podatek "u źródła" masz na myśli w przypadku świadczenia usług
    > z Polski? Sprawdziłeś, czy Cię jakiś dotyczy?

    Niestety trudno jest to sprawdzić. Poruszam ten wątek m. in. dlatego, że znalazłem
    info
    na stronie Steam (akurat świadczone przeze mnie usługi są trochę inne bo nie dotyczą
    klientów indywidualnych i nie są "masowe").
    w dziale dotyczącym wydawania/sprzedaży gier (na razie nie świadczę takich usług) i
    tam jest wspomniane, że należy taki
    formularz wypełnić (w celu określenia wysokości ewentualnego podatku w USA).
    Przy czym Steam jest pośrednikiem i sprzedaje produkty klientom indywidualnym.

    W instrukcji formularza jest napisane( Pytanie czy usługi mogą być wykonywane
    zdalnie):
    "Osoby zagraniczne podlegają 30% stawce podatku
    nałożonego przez Urząd Podatkowy USA, w odniesieniu
    do dochodu uzyskanego ze źródeł w USA, na który
    składają się:
    o odsetki (w tym niektóre upusty od ceny pierwotnej
    (original issue discount - OID));
    o dywidendy;
    o renty;
    o tantiemy;
    o premie;
    o renty dożywotnie;
    o wynagrodzenie za wykonane lub oczekiwane usługi;
    o płatności zastępcze w transakcjach pożyczkowych
    zabezpieczonych papierami wartościowymi;
    lub
    o wszelkie stałe lub wyznaczalne roczne lub okresowe
    korzyści, zyski lub dochody."

    https://www.citi.com/tts/sa/taxinitiatives/docs/tax-
    forms/Instructions-for-Form-W-8BEN-E-2017_POL.pdf

  • 22. Data: 2021-02-24 20:42:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-02-24, Adam <a...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > Przy czym Steam jest pośrednikiem i sprzedaje produkty klientom indywidualnym.

    O. I to jest wg mnie kluczowe. Licencje (gry) sprzedaje firma w USA stając się
    źródłem. I za tą przyjemność w rozliczeniu to już moim zdaniem możesz
    mieć "podatek u źródła".

    Jak chcesz mieć pewność, to ja bym skorzystał z usług doradcy podatkowego który
    ogarnia bieżące prawo USA.

    Będziesz spokojniejszy. :)

    Ja pracuję z USA, ale pośredniczy polska firma, więc temat mnie
    bezpośrednio nie dotyczy. Ale WYDAJE mi się, że nie ma w tym przypadku
    podatku u źródła z USA, bo TY jesteś źródłem, a nie firma z USA.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2021-02-24 21:52:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Dzięki za info.

    > O. I to jest wg mnie kluczowe. Licencje (gry) sprzedaje firma w USA stając się
    > źródłem. I za tą przyjemność w rozliczeniu to już moim zdaniem możesz
    > mieć "podatek u źródła".

    Tak może być.

    > Jak chcesz mieć pewność, to ja bym skorzystał z usług doradcy podatkowego który
    > ogarnia bieżące prawo USA.
    >
    > Będziesz spokojniejszy. :)

    Pomyślę o tym.

    > Ja pracuję z USA, ale pośredniczy polska firma, więc temat mnie
    > bezpośrednio nie dotyczy. Ale WYDAJE mi się, że nie ma w tym przypadku
    > podatku u źródła z USA, bo TY jesteś źródłem, a nie firma z USA.

    W moim przypadku są zlecenia gdzie tworzę soft bezpośrednio dla końcowego klienta
    (firmy z USA czy UE). Ale też się zdarza, że wykonuję swoją część projektu dla firmy
    z USA.
    A ta firma (dodając swoją część pracy) dostarcza projekt do końcowego kontrahenta
    (firmowego) -
    choć w sumie czy mnie to obchodzi co oni dalej z tym projektem robią? ;)

    Więc troszkę podobne to do przypadku ze Steam, tylko oni sprzedają klientom
    indywidualnym (i masowy produkt).