  • 1. Data: 2008-04-05 20:04:16
    Temat: Podwojny PIT-11 i rozliczenie PIT37; dochod za granica.
    Od: Lukasz Szczepanski <S...@g...com>

    Witam Wszystkich,

    Pod koniec pazdiernika podjalem prace w firmie, na umowe o prace. W
    miedzyczasie rzeczona firma wystawila mi rachunek za umowe zlecenie jaka
    dla nich wykonalem. Otrzymalem od firmy 2 formularze PIT-11

    Jeden za 'prawa autorskie i inne prawa' z dosyc duza suma za uzyskanie
    przychodu.
    Drugi za stosunek pracy, gdzie naleznosci ze stosunku pracy wydaja sie
    suma rzeczywistych zarobkow oraz ww. umowy zlecenie, jednakze o znacznie
    nizszym koszcie uzyskania przychodow.

    W jaki sposob powinienem to rozliczyc? Czy wystarczy poprostu wypelnic 2
    formularze i przepisac dane z PIT-11 do PIT-37? (Skladam deklaracje
    pierwszy raz)

    Sprawa druga, w 2007 pracowalem legalnie na umowe o prace we francji.
    Tam tez placilem podatki (deklaracja za 2007 jeszcze do mnie nie
    doszla). Czy powinienem ten dochod wykazac na formularzu PIT, czy moge
    spokojnie to zignorowac poniewaz mieszkalem i zylem, placac podatki,
    poza granicami kraju?

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

    Nestor