  • 1. Data: 2020-05-14 22:06:34
    Temat: Prowadzący DG z osobą na umowie-zleceniu (aktualnie zerowej) to mikroprzedsiębiorca czy samozatrudniony?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jak w temacie - prowadzący DG z osobą na umowie-zleceniu (aktualnie zerowej) to
    mikroprzedsiębiorca czy samozatrudniony?

  • 2. Data: 2020-05-15 09:30:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-14 o 22:06, r...@k...pl pisze:
    > Jak w temacie - prowadzący DG z osobą na umowie-zleceniu (aktualnie zerowej) to
    > mikroprzedsiębiorca czy samozatrudniony?

    Ani ten, ani ten. Ale to też zależy, jaką definicję powyższych terminów
    sobie przyjmiesz.

  • 3. Data: 2020-05-15 11:08:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 09:30, Liwiusz pisze:

    > Ani ten, ani ten. Ale to też zależy, jaką definicję powyższych terminów
    > sobie przyjmiesz.

    To nie definicja, tylko widać, że przepisy tworzą Ci, którzy
    nie wiedzą czym się różnią od siebie poszczególne byty przedsiębiorczości
    i co ustawa o czymś, to występuje albo przedsiębiorca zatrudniający ileś
    tam osób,
    albo zgłaszający iluś tam ubezpieczonych, albo samozatrudniony, albo
    przedsiębiorca
    nie zatrudniający i jeszcze kilka innych opcji w połączeniu np z limitem
    przychodów,
    klasyfikacją wg PKD albo pewnie BDO dołożą jeszcze :-)

  • 4. Data: 2020-05-15 14:37:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 11:08, cef pisze:
> [...]
    > przychodów,
    > klasyfikacją wg PKD albo pewnie BDO dołożą jeszcze :-)

    Jak zawsze wariatkowo.
    Nie wczytywałem się w przepisy.
    Jak wprowadzili tę ulgę ZUS to było, że dla przedsiębiorcy
    zatrudniającego poniżej 10 osób czyli do 9. Ale z czegoś tam wynikało,
    że to się liczy razem z tm przedsiębiorcą (spotkałem taki opis co
    najmniej w dwu miejscach, ale oba to jakieś nieformalne artykuły).
    Nas jest 6 wspólników (według prawdziwych przedsiębiorców to my nie
    jesteśmy przedsiębiorcami tylko w sumie samozatrudnieni) i zatrudniamy 4
    osoby - razem 10 - za dużo?
    Ja się tym nie zajmuję, ale jakiemuś prawnikowi (z którego pomocy
    korzysta kolega który załatwia papierologię) wyszło, że za siebie musimy
    płacić a za pracowników nie. Jak to się skończy....
    Są podobno kraje w których te wszystkie kwestie są zrobione tak prosto
    jak budowa cepa.
    P.G.

  • 5. Data: 2020-05-19 00:06:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" r9m2f2$u35$1$P...@n...chmurka.net

    > Są podobno kraje w których te wszystkie kwestie są zrobione tak prosto jak budowa
    cepa.

    To błąd! Celem akcji jest wyodrębnienie żwawych
    i odsianie maruderów -- wyścig szczurów! Założenie
    mówi, że żwawi sięgną po żer, maruderzy odpadną,
    więc maruderzy zdechną z głodu a żwawi rozkęcą
    w niedalekiej przyszłości PKB tak, by dowódcy
    mieli co jeść...

    Można zatrudnić 100 osób na 1/100 etatu każdą? Wówczas
    kwant PFR (12 kpln & ileś spadku przychodowego) będzie
    za 100 osób? Ale taki ktoś załapie się, bo zgłosił tylko 1 osobę?...

    Czy może coś źle zrozumiałem?

    -=-

    BTW dowódców -- mogłem powstrzymać się, ale nie chciałem?... ;)
    https://youtu.be/5Fc-lkvzHo0?t=1843
    Komunę obalał skutecznie trzynastoletni wówczas Mateusz Morawiecki...

    -=-

    Prosto jak z cepem? Cep nie jest prosty -- to prosta połamana!
    (chyba japońskiej licencji -- nunczako)
    Można było dać bezrobocie/kurowniówki...

    Ale (jak już napisałem najwyżej) celem było
    dofinansowanie żwawych i odrzucenie maruderów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2020-05-23 21:47:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 19 May 2020 00:06:40 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Można zatrudnić 100 osób na 1/100 etatu każdą? Wówczas
    >kwant PFR (12 kpln & ileś spadku przychodowego) będzie
    >za 100 osób? Ale taki ktoś załapie się, bo zgłosił tylko 1 osobę?...
    Subwencja jest przyznawana w przeliczeniu na etaty, nie na osoby.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 7. Data: 2020-05-24 10:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Można zatrudnić 100 osób na 1/100 etatu każdą? Wówczas
    > kwant PFR (12 kpln & ileś spadku przychodowego) będzie
    > za 100 osób? Ale taki ktoś załapie się, bo zgłosił tylko 1 osobę?...
    >
    > Czy może coś źle zrozumiałem?

    Liczy sie ilosc zatrudnionych na 31.12.2019

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 8. Data: 2020-05-24 10:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WAM n...@n...nopl.pl ...

    > Subwencja jest przyznawana w przeliczeniu na etaty, nie na osoby.

    Serio? Przeciez licza sie rowniez osoby na umowach zlecenia etc?
    Jak ich przeliczysz na etaty?

    Odpowiadajac - graniczna liczba jest ilosc zatrudnionych na dzien
    31.12.2019.

    W radiu ktos z PFR mowił wprost ze to dlatego zeby uniknac sztucznego
    zatrudniania po to aby dostac dotacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 9. Data: 2020-05-24 17:42:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 24 May 2020 08:59:46 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Serio? Przeciez licza sie rowniez osoby na umowach zlecenia etc?
    >Jak ich przeliczysz na etaty?
    Tak, serio, wyjaśnione w FAQ
    https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finanso
    wa-pfr-dla-mmsp-faq.html
    Pyt: Jak wygląda sytuacja firm zatrudniających w niepełnym wymiarze
    godzin? Czy dwóch pracowników na pół etatu to w świetle kryteriów TF
    dwóch pracowników czy jeden pracownik (jeden etat)?

    Odp: Przy ustalaniu stanu zatrudnienia na potrzeby ustalania wysokości
    subwencji w przypadku ułamkowych etatów osób zatrudnionych na umowie o
    pracę, należy je zsumować. Zatem dwóch pracowników zatrudnionych na
    pół etatu w rozumieniu kryteriów Tarczy Finansowej, oznaczają jednego
    pracownika (jeden etat). Warto nadmienić, że wynik sumowania nie musi
    być liczbą całkowitą (czyli może wynieść np. 1,75 etatu).

    P: Czy pracownicy na umowach cywilnoprawnych to pracownicy - w świetle
    kryteriów TF? Albo jak wygląda sytuacja mikrofirmy zatrudniającej 8
    osób z czego np. 4 pracuje na etacie a kolejnych czterech na pół
    etatu? Czy za pracownika zatrudnionego na pół etatu firma otrzyma
    połowę subwencji?

    [...]

    O: W przypadku ułamkowych etatów osób zatrudnionych na umowie o pracę,
    należy zsumować ułamkowe części etatów. Każda osoba współpracująca
    traktowana jest jak jeden etat przy stosunku pracy (niezależnie od
    relacji: liczba godzin na umowie zlecenie / liczba godzin na etacie
    pracowniczym). Każda osoba na urlopie macierzyńskim, ojcowskim,
    rodzicielskim, wychowawczym traktowana jest jak jeden etat przy
    stosunku pracy (dotyczy to również osób, które przed tymi urlopami
    były zatrudnione na część etatu).

    WAM

  • 10. Data: 2020-05-24 17:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WAM n...@n...nopl.pl ...

    > Tak, serio, wyjaśnione w FAQ

    Dzieki za wyjasnienie, kolejne miejsce gdzie inaczej traktuje sie
    okreslenie pracownik.
    Mozna dostac kociokwiku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu