  • 1. Data: 2020-04-28 22:05:25
    Temat: MK Rzeczpospolitej - co on znowu liczy?!
    Od: marios <d...@f...gd>

    No nie wierzę własnym oczom,
    co kilka miesięcy pisze na tę grupę, że mi znowu jakieś bzdury w tym
    programie wychodzą,
    ten program wiecznie nie potrafi mi wyliczyć PDoF ("PIT-5"),
    jak wyliczałem zaliczki w Excelu przed zakupem MK, tak wyliczam po dziś
    dzień - bo tam mi zawsze wychodzi wszystko dobrze, a w MK to co ileś
    miesięcy dostaję jakieś bzdury - które po _kilku_ miesiącach
    (aktualizacjach?) jakoś dziwnie same się naprawiają.

    Strach się bać wykorzystać jakieś dane np. do PIT-36 wyliczone z/wg. MK.

    Zawiesiłem 1osDG (KPiR) 1 października 2019, zajmując się remontem domu
    - czyli jazda na całego i.. nie rozliczyłem z US ostatniego miesiąca
    prowadzenia DG - z braku czasu.

    No roczny trzeba teraz, to zasiadłem, uzupełniłem wpisy za wrzesień
    2019, przepisałem kilka sum z MK do Excela, generuję formularz "PIT-5" w
    MK aby porównać czy jest zgodny z Excelem i..

    https://ibb.co/vkkhrsV

    OK, no może coś znowu sknocone (mam wersję ze stycznia 2020)
    aktualizowałem do ostatniej (2020.4.2 ?) i nadal to samo.

    Jak ludzie używający MK policzyli podatki w 10,11,12 miesiącu 2019r?

    Grzebię po necie, i wszędzie piszą o 17,75% , KW 548,30zł
    ALE!..
    od 1 października vel IV kwartał 2019.

    Czy ja czegoś nie rozumiem? czy wg. MK mam liczyć już za wrzesień
    rozumując "od 1 października" - licząc zaliczkę za wrzesień??
    Co ma znaczyć: "od WRZEŚNIA 2019 lub III KWARTAŁU 2019" ?

    Zresztą, ta kwota zaliczki w MK za wrzesień wychodzi mi taka z dupy, że
    nie mogę wpaść co i jak policzyć (17, 17,75, 18,..% + różne KW) aby
    odkryć pochodzenie tej wartości (przeliczył wstecznie cały rok przez
    17.75, przez 17% - no tego nie testowałem, za dużo roboty).

    Kilka poprzednich miesięcy liczyło już dobrze, aha, chyba pisałem do
    producenta MK na początku 2019r, bo znowu jakieś składki ZUS wyliczał o
    kilka groszy nieprawidłowo (zaokrąglenia źle brał czy coś) - dostałem
    odpowiedź jakąś całkowicie zniechęcającą do dalszego kontaktu (chyba
    testera na dwa dni ze mnie chcieli zrobić choć im wyłożyłem na tacy
    proste działania i podstawiłem linkiem potwierdzające kwoty na stronie
    ZUS-u). Za coś dwa,trzy miesiące (aktualizacje) jakoś składki zaczęły
    się liczyć dobrze, także te co poprzednio źle wychodziły.

    Jestem nieco wkurzony tym programem, ma dużo fajnych rzeczy, ale co z
    tego, jak boje się [wyników] programu księgowego :/

  • 2. Data: 2020-04-29 00:04:36
    Temat: Re: MK Rzeczpospolitej - co on znowu liczy?!
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 28.04.2020 o 22:05, marios pisze:

> [...]
    > odkryć pochodzenie tej wartości (przeliczył wstecznie cały rok przez
    > 17.75, przez 17% - no tego nie testowałem, za dużo roboty).

    Doszedłem.
    Jak napisał tak policzył - wrzesień policzony po nowemu.
    Tylko na wyświetlanym formularzu nie jest uwidocznione że od podstawy
    [rocznej] opodatkowania policzył 17,75 i .. odjął też od razu KW 548,30zł.
    A przez wyrobione już uprzedzenie do MK w nic nie wierzę.

    Ja w Excelu mam to rozbite bardziej analitycznie i liczby mi się
    kompletnie nie pokrywały (podatek z podstawy).

    Pozostaje pytanie:

    Czy to faktycznie ma być policzone już za wrzesień czy dopiero za
    październik.

    Te teksty w necie Ctrl+C+V do szału doprowadzają, poplątanie z
    pomieszaniem (od października, od(za?) IV kwartału,...). Tak, wiem ,
    ustawa - i tak już mi łeb pęka od tej polskiej kreatywności w
    przepisach, jeszcze przebijaj się przez hektary paragrafów.

  • 3. Data: 2020-04-29 16:11:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marios" 5ea8a874$0$17354$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    tak już mi łeb pęka od tej polskiej kreatywności
    > w przepisach, jeszcze przebijaj się przez hektary paragrafów.

    Wcześniej czy późnij sam zaczniesz tańczyć wg melodii Ctrl+C+V...

    -=-

    Wkrótce wybory -- można zacząć wybieranie uczciwych miast cwanych,
    ale obiecujących czy rokujących...

    Tradycyjnie -- nie wybieram.

    --