eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy czesc kosztow I komunii mozna odliczyc od podatku? › Re: Czy czesc kosztow I komunii mozna odliczyc od podatku?
    Date: Tue, 25 Apr 2023 16:15:28 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Czy czesc kosztow I komunii mozna odliczyc od podatku?

    W dniu 25.04.2023 o 15:27, J.F pisze:
> [...]
    rodziny (okazja spotkania podobna do weseli, świąt,
    darowiznę na cele kultu religijnego)
    > Prawie wszystko?
    > Ale ... skoro to przedmiot szkolny, to czy nie ma mozliwosci
    > odliczenia po tej linii, w koncu wydatek obowiązkowy :)

    Religia w szkole chyba nie jest obowiązkowa.

    > ksiadz za sprzątanie płaci, czy sprzątają wierni zgodnie z
    > grafikiem/społecznie?
    > no, tu bym sie zastanowil, ale skoro ksiadz przyjmie darowizne i
    > postanowi tak ją wydać ... to chyba jego sprawa, darowizna była :-)

    Pytanie, kto to zbiera, bo z rozpiski wnoszę, ze skoro są pieniądze dla
    księdza, to nie ksiądz. Tu widzę "słabe ogniwo" tego przedsięwzięcia.
    Top jest po prostu taka składka, jakbyśmy się zbierali "na piwo". Wydaje
    mi się, że nie jest w żaden sposób unormowane w prawie.
    --
    Robert Tomasik