  • Data: 2005-02-08 14:36:50
    Temat: Re: Czy osoba nieprowadząca DG może wystawić rachunek
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Julek napisał(a):
    > Dawniej myślałem, że nie, potem ktoś z tej grupy napisał, że tak. W
    > ustawie na ten temat, nie ma nic napisane, że osoba wystawiająca musi
    > prowadzić DG. Ale teraz zobaczyłem coś takiego:
    > http://gofin.pl/podp.php/210/816/42323/ (ostatni akapit)
    > Czy to pomyłka?

    Hmm.. tak jednoznacznie napisane - nie moze i kropka.
    A co wystawia zleceniobiorca albo wykonawca jeżeli nie rachunek?
    A osoba wynajmująca nieruchomość (bez DG)?
    Wszak może być VAtowcem a vatowiec ma obowiązek wystawiać fakture VAT.
    A skoro nie ma ogolnej zasady ze osoba fizyczna nieprowadząca DG nie
    może wystawic rachunku lub faktury to potrzeban byłaby jakas szczególna
    - okreslająca kiedy może albo kiedy nie może. Ale ekspert gofinu takowej
    nie podał a i ja takiej nie znam.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl