  • Data: 2005-07-21 14:11:46
    Temat: Re: Jaka jest prawda o podatku liniowym?
    Od: "Tadeusz B" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości
    news:dbnpc9$ua$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Jak to jest z podatkiem liniowym - czy rzeczywiście opłacalny jest
    > jedynie dla ludzi zamożniejszych czy może się jednak przydać również
    > płacącym podatki w pierwszym progu podatkowym obecnie? Jaka musiałaby
    > byc stawka takiego podatku, by spowodował on rzeczywiste obniżenie
    > opodatkowania społeczeństwa? Jak to wygląda w innych krajach?

    Jeśli nie jest się specjalistą po studiach ekonomicznych, to nazwa "podatek
    liniowy" jest mocno myląca.
    Ja wolał bym nazwę "podatek proporcjonalny".
    Masz zapłacić podatek proporcjonalny do swych dochodów i tyle.
    Nie zarabiasz - nie płacisz.
    Mało zarabiasz - mało płacisz.
    Dużo zarabiasz - dużo płacisz.
    Zawsze ustalony procent od dochodów.
    Nie wiem dlaczego "specjaliści" przyjęli istniejącą nazwę, prawdopodobnie
    aby zrobić mętlik w głowach
    biednych ludzi i znaleść tym samym jego przeciwników.

    A teraz w kwestii ogólnej
    Sprawe podatków można widzieć na dwa sposoby.
    Pierwszy niestety obowiązujący w Polsce to: Państwo ma tyle wydatków, są
    następne potrzeby, więc co by tu jeszcze opodatkować?
    A najlepiej gdy widać, że bogatych.
    Pogląd ten znajduje więc poklask u większości społeczeństwa gdyż wmawia mu
    się, że to dla dobra biednego człowieka.
    I już widać dlaczego jest tylu biednych ludzi, którzy są potrzebni aby rząd
    miał o kogo dbać.
    W "demokracji" liczą się bowiem głosy wyborców.
    Drugi sposób, wychodzący poza małostkowość i partykularne interesy
    rządzących, gdy myśli się o kraju i jego gospodarce.
    Takie spojżenie zakłada, że gospodarka może się szybko rozwijać bez
    dławienia jej podatkami.
    A ty nie musisz być wtedy biednym człowiekiem i będziesz miał szanse, że
    staniesz się bogatym.
    Na swoje pytanie i to kim chcesz być i jaki płacić podatek odpowiedz sobie
    sam.

    TB