  • Data: 2008-03-12 14:29:05
    Temat: Re: Kupno mieszkania a darowizna
    Od: yusuf <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale pisałeś że to nie kredyt na kupno tego nowego mieszkania, przynajmniej
    > tak zrozumiałem.
    > Sugerujesz, że jednak tak i że bank nie dokona zabezpieczenia na hipotece
    > tego mieszkania będącego przedmiotem kredytu?
    > W takim przypadku upewnij się że możesz swobodnie takim mieszkaniem
    > dysponować i w ogóle czy możesz je podarować bez zgody banku.

    Już wyjaśniam, celem kredytu będzie kupno nowego mieszkania
    przeznaczonego dla rodzica, jednak zabezpieczeniem dla banku będzie
    moje dotychczasowe mieszkanie, także z tego co pytałem, nie obchodzi
    ich co się z nim stanie.
    Niestety kredyt jest nieco tańszy przy zakupie mieszkania niż
    przeznaczony na dowolny cel, pytałem dzisiaj, różnica w oprocentowaniu
    rocznym wynosi ponad 2%, więc chyba średnio się kalkuluje, może jednak
    kupić mieszkanie i przeznaczyć na darowiznę, zapłacę jedynie taksę
    notarialną, tylko pytanie jest, czy muszę być w nim zameldowany przez
    12 mies. po zakupie, czy mogę je darować zaraz po, ma to dla mnie
    znaczenie, chciałbym to zrobić jak najszybciej. Wg ustawy o podatku
    doch. od os. fizycznych żeby zbyć mieszkanie bez płacenia podatku
    muszę być zameldowany przez taki właśnie okres.