  • Data: 2004-01-19 14:08:44
    Temat: Re: Nie zdążyłem odwołać PIT-2 przed pierwszą wypłatą
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam napisał:

    > Co zrobić gdy zakład pracy wypłacił pensję w styczniu z uwzględznieniem
    > 1/12 kwoty wolnej z opadatkowania zanim odwołałem PIT-2 ?
    > Chcę odliczać na PIT-5.

    Machnij reką na styczeń. Wyrównasz to w rozliczeniu rocznym.
    To nie jest duża kwota (rocznie wyszłoby 6zł odsetek, a poniżej 6,60 sie
    nie płaci).
    Postaraj sie tylko żeby za luty juz Ci nie obniżali zaliczki na etacie.

    Niestety, na PIT-5 musisz wliczac podatek wg. skali a kwota obniżenia
    zaliczki jest częścia skali.

    > Przecież ktoś może zacząć działalność w ciągu roku i wtedy nie skłąda
    > chyba PIT-2 i odciągają mu kwote wolna z etatu , a podatnik musi to
    > jakoś uwzglednić w naliczaniu podatku z DG.
    > Co wtedy robi ? ( chyba nie uwzglednia jeszcze raz odliczenia w PIT-5)

    Po pierwsze, w momencie rozpoczęcia dzialalności "wycofuje" PIT-2.
    Można to zrobic w ciągu roku. A nawet należy, bo stan stwierdzony na
    PIT-2 nie jest juz zgodny ze stanem faktycznym.
    Reszta wyrównuje sie w rozliczeniu rocznym.
    Pamietaj że w ciągu roku płacisz tylko zaliczki.
    Właściwe rozliczenie podatkowe nastepuje na deklaracji rocznej.
    Państwo zrobił nam na rękę bo samo tez często dostaje więcej niż sie
    potem na końcu należy.
    Taka okruszyna sprawiedliwośc, rzucona podatnikom.

    Mało tego, ale warto każdą wykorzystać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk