  • Data: 2022-02-17 14:20:25
    Temat: Re: Nowy ład, przejście na ryczałt a składka zdrowotna
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On 2022-02-16, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Co do składki zdrowotnej, to zgoda.
    > Jeśli chodzi o społeczne, to przecież wysokość emerytury (świadczenia),
    > czy np. renty, czy ub. chorobowe zależy od dochodu, a więc tu akurat
    > powiązanie nie powinno dziwić.

    Masz rację - nie wszystko ogarnąłem myślą :)

    Ale postulowana ogólna reguła, że składki są w jakimś związku z
    ewentualnymi świadczeniami dla społecznych się zgadza tylko dla
    zdrowotnej nie.

    Czyli raczej powinienem powiedzieć, że jeśli coś jest wyliczane według
    dochodu, a świadczenie z tym związane nie zależy od dochodu powinno się
    nazywać podatkiem a nie składką.
    P.G.