    From: "Mirek Ziolek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Date: Tue, 28 Apr 2009 09:00:06 +0200

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gt4k0d$3r6$1@news.onet.pl...
    > "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:gt4it3$5s6$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> wyrok ETS nie ma tu nic do rzeczy.
    >
    > Ma.

    Obawiam sie ze nie znajdziesz podstawy prawnej jesli o nia zapytam, ale nie
    pytam ;)

    > Ale to jest zupełnie inna sytuacja. Jest samochód o homologacji ciężarowej
    > i trzeba zmienić przeznaczenia tego auta na osobowe.
    > Ty natomiast już masz samochód o homologacji ciężarowej, zarejestrowany
    > jako osobowy, ale chcesz przerejestrować go na ciężarowy. Co diagnosta ma
    > w tej sprawie zdziałać? Określić, że istotnie samochód o homologacji
    > cieżarowej jest samochodem ciężarowym? Jak? Co miałby fizycznie zrobić?

    Z tego co ja rozumiem, diagnosta ma sprawdzic czy napewno samochod ma
    parametry samochodu ciezarowego..zgodne z homologacja!
    Czy ma 4 miejsca siedzace, homologowana "kratke"....

> [...]
    > wielbłądem. Obowiązuje teraz ustawa, jaka obowiązywała przed wejściem do
    > UE i jej się należy trzymać. A wówczas żaden diagnosta nie wydawał Ci
    > decyzji, że auto z homologacją ciężarową producenta ma prawo być
    > rejestrowane jako ciężarowe. Dopiero, gdy wprowadzono przeróżne
    > ograniczenia, wizyty w TOS'ie stały się koniecznością.

    > A co to jest wg Ciebie samochód ciężarowy, jeśli nie samochód z
    > homologacją producenta, który zakwalifikował ten pojazd jako ciężarowy? Bo
    > ja nie znam innych kryteriów, wg których określa się samochód jako

    Tu jest wlasnie problem, co innego MY rozumiemy a co innego urzad kom.
    Samochod ciezarowy to taki co ma w dowod wbiuty ciezarowy, a samochod
    osobowy ( nawet z homologacja) traktowany jest jak samochod OSOBOWY
    ale zeby zmienic osobowy -> ciezarowy ... nie jest to takie proste i
    oczywiste!!!!
    POLECAM zadzownic/przejsc sie do urzedu i zapytac.Ja bylem dokladnie
    2/04/2009, rejestrowalem samochod ciezarowy na ciezarowy z homologacja i
    zapytalem dokladnie o
    sytuacje ktora opisuje, dostalem takie info a nie INNE.Idac tym sladem
    zapytalem w US, dostalem informacje ze owszem,homologacje mam ale przy
    kontroli moze pojawic sie problem dowodu rejestracyjnego....

    > Toć nie mówię, że sam masz sobie ją wkręcić. Skrót myślowy :)

    > Na podstawie homologacji.
    > Jeśli jednak masz homologację producenta na 5 osób, to nic Ci nie zmienią.

    Wszystko IMHO jest oczywiste przy NOWYM samochodzie, ale niestety przy
    drugiej i nastepnej rejestracji/zmiany niekoniecznie.

    > Trudno w to uwierzyć. Przecież to jest jeden z podstawowych parametrów
    > samochodu.

    Mam oryginal homologacji po skodzie octavii, fakt, jest dokladnie opisane w
    homologacji co i jak, lacznie z tym ze nie ma 5-tego zaglowka i 5 pasa bez,
    oraz w tym miejscu jest na stala zamontowany podlokietnik :)

    > Nie do US, tylko do Izby Skarbowej.
    > Przy czym od razu spodziewaj się interpretacji na swoją niekorzyść :(
    > Lepiej znajdź kumatego i obeznanego w tych sprawach prawnika.

    Bede w US i w wydziele komunikacji jeszcze w tym tygodniu dopytam sie
    jeszcze raz czy uda sie przerejestrowac samochod na ciezarowy.
    Wydawalo by sie ze po wyroku ETS bedzie wszystko jasne i proste, niestety
    nie jest :)

    BTW: Dzis doczytalem w jakims czasopismie motoryzacyjnym o tym IZ rzad
    polski NEGOCJUJE Z UE nowe przepisy , zgodne z tymi z UE,ktore moga
    ograniczyc odpisywanie VAT od paliwa i zakupu samochodu z kratka.... ciekawe
    :) wyniki mozemy poznac juz za miesiac.

    Pozdr.
    Mirek