  • Data: 2003-01-07 10:05:33
    Temat: Re: Oznaczenie sprzedawcy/nabywcy na fakturze VAT
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:ave5pi$60s$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    [...]
    > Osoba fizyczna prowadzaca GD (KPiR + VAT) jednak ma "rozdwojenie jazni".
    > Bo jak idzie do sklepu i kupuje SOBIE chleb, to nie bierze faktury VAT,
    > lecz wystepuje w obrocie jako osoba NIE PROWADZACA DG.
    >
    > Jest normalne, ze taka osoba ma dwa "rownolegle" zywoty.
    > Jako osoba prowadzaca i jako osoba NIE prowadzaca DG
    Podepre to stwierdzenie.
    Zeby bylo trudniej.
    Mam DG (i jestem vatowcem) z pewnym zakresem dzialanosci.
    Jako JA - wykonuje zupelnie inna dzialalnosc - tworcza - nie podlegam VAT,
    ani DG. Jako JA uzyskuje dochody z praw autorskich (wcale nie na umowe o
    dzielo, ani zlecenia - po prostu udzielenie praw publikacji moich dziel),
    ktore nijak sie maja do zakresu DG. Jako JA - Nie wystawiam zadnych faktur.
    Ale jako MOJA FIRMA jednoosobowa - wystawiam faktury VAT na wykonywane przez
    nia uslugi i sprzedaz wyrobow.
    Czyli mam dwie jaznie.
    WSm