eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjmowanie zadatków w okresie zawieszenia działalności › Re: Przyjmowanie zadatków w okresie zawieszenia działalności
  • Data: 2010-11-20 10:56:38
    Temat: Re: Przyjmowanie zadatków w okresie zawieszenia działalności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-20 11:11, piotr pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale przedmiotem mojej działalności nie jest poszukiwanie zleceń samo w
    > sobie...

    Jesteś tego absolutnie pewien?

    > Co do reszty - rzeczywiście dałeś mi do myślenia.

    Pomyśl jak zrobić, aby jednak działalność mogła być zawieszona. Dają
    Ci zaliczki/zadatki. Czy muszą? Czy muszą to robić tak "ostentacyjnie"?

    Jeśli zaliczka ma na celu zmotywowanie zamawiającego do odbioru dzieła
    (a wiąże się z pokryciem wydatków, które już musisz ponieść i nie masz
    na nie pieniędzy), może zastanów się, aby nie była dawana w gotówce,
    tylko np. w wekslu, wykupywanym wraz z zapłatą za całą wykonaną usługę?
    Wówczas - jeśli się klient rozmyśli - wykupi tylko sam weksel. Weksel
    będzie wówczas nie tyle zapłatą, co zabezpieczeniem odbioru przedmiotu
    umowy.

    --
    Liwiusz