eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjmowanie zadatków w okresie zawieszenia działalności › Re: Przyjmowanie zadatków w okresie zawieszenia działalności
  • Data: 2010-11-20 20:38:27
    Temat: Re: Przyjmowanie zadatków w okresie zawieszenia działalności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Owszem, wskazane.
    > www.weksel.pl
    > I szukać tu i na .prawo postów z nadawcą "Liwiusz" i słowem "weksel"
    > w treści :D

    Jeśli już w temacie, to pozwolę sobie na małą prywatę: remitent.pl

    > Wcale nie.
    > Weksle *również* służą doskonale do rozwiązywania problemu "małych
    > długow", nie tylko gospodarczych, ale i osobistych.
    > Są relatywnie łatwe do egzekucji, obrót wekslem (nie rodzący innych
    > praw) nie jest opodatkowany (niejaki Piłsudzki raczył był podpisać

    Ojjj, a kto to ten Pisłudzki? ;) Samą ustawę wekslową podpisał
    prezydent Ignacy Mościcki, a konwencję o opłatach stemplowych Józef
    Sułkowski w imieniu Prezydenta RP.

    > Nienienie. Acz weksel niezupełny powinien prowokować poważne
    > zastanowienie :D, to "prawidłowy" weksel jest doskonałym
    > rozwiązaniem na różne przypadki.

    Jest o wiele wygodniejszy niż brak umowy, umowa ustna, podpisana
    faktura, umowa pożyczki i wiele innych obecnie stosowanych metod.

    A twierdzenie przedsiębiorcy, że się nie zna na wekslach, to... jakby
    przyjść do restauracji i powiedzieć, że się nie umie posługiwać
    sztućcami. Niby śmieszne, ale tylko do momentu jak się zorientuje, że
    wszyscy klienci restauracji tego nie umieją.

    Choć niektórzy udają, że umieją i trzymają widelec w nogach (czyli:
    żądają wystawiania "weksli in blanco gołych", żądają klauzul "bez
    protestu" zupełnie nie rozumiejąc co ona oznacza itp. itd.).

    --
    Liwiusz