  • Data: 2006-03-16 22:36:06
    Temat: Re: Rozpoczęcie KPIR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Mar 2006, Jan wrote:

    > Witam!
    >
    > 1.02.2006 rozpocząłem działalność gospodarczą. Niestety nie osiągnąłem
    > żadnego dochodu ale też i nie miałem żadnych kosztów - nie było więc
    > potrzeby rozpoczynania prowadzenia KPIR.

    Że co ???
    Dostałeś zgodę naczelnika US na nieprowadzenie ?

    Żeby była jasność: jeśli *nie prowadziłeś DG*, a data 1.02 to data
    planowanego rozpoczęcia DG (podana w UM przy składaniu wniosku
    o wpis do EDG) to co innego.
    Ale jeśli prowadziłeś DG, w szczególności zgłaszając fakt prowadzenia
    w US i ZUS to ja czegoś nie wiem....
    Z ustawy:
    +++
    Art. 24a.
    1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne
    osób fizycznych oraz spółki partnerskie, wykonujące działalność
    gospodarczą, są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów
    i rozchodów[...]
    ---

    Wymóg powstaje przy *prowadzeniu DG*, a nie wskutek ponoszenia
    kosztów i uzyskiwania przychodów :)

    > Tera sytuacja się zmienia i chciałbym rozpocząć prowadzenie działalności.

    A, czyli *nie prowadziłeś*... :)

    > 2. Zrobić inwentaryzację początkową - na razie moja firma nie ma
    > żadnego majątku, a ja też nie chcę niczego do niej wnosić z mojego
    > prywatnego majątku - jak więc zrobić inwentaryzację "pustą"?

    Z rozporządzenia:
    +++
    2. Spis z natury powinien zawierać co najmniej następujące dane: imię i
    nazwisko właściciela zakładu (nazwę firmy), datę sporządzenia spisu, numer
    kolejny pozycji arkusza spisu z natury, szczegółowe określenie towaru i
    innych składników wymienionych w § 27, jednostkę miary, ilość stwierdzoną
    w czasie spisu, cenę w złotych i groszach za jednostkę miary, wartość
    wynikającą z przemnożenia ilości towaru przez jego cenę jednostkową,
    łączną wartość spisu z natury oraz klauzulę "Spis zakończono na
    pozycji...", podpisy osób sporządzających spis oraz podpis właściciela
    zakładu (wspólników)[...cięcie, doczytać na wszelki wypadek...]
    ---

    No to ja się literalnie stosuję.
    Czyli nagłówek i tabelka jak wyżej (pusta), pod spodem:
    "spis zakończono na pozycji zero, ilość pozycji zero, wartość
    spisu zero". Podpis. Pieczątka (jak ktoś ma).
    Strzał z armaty do wróbla, ale przyczepić się nie ma jak - wymogi
    formalne są spełnione :), a że tabelkę komp drukuje to i wysiłek
    niewielki...

    > i jak ją wpisać do KPIR?

    IMO - "jakkolwiek".
    Wartość spisu najlepiej wpisywać do kol. bodaj 16 (nie liczonej
    do niczego), więc zerowy też IMO można tam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)