  • Data: 2003-05-19 15:10:15
    Temat: Re: Sprzedarz składnia majatku DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 May 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ poprzednio nalezal do podatnika, nie przyslugiwalo odliczenie VAT.
    >+
    >+ Kupujacym jest osoba fizyczna ktora chce kupic to"na siebie",[...]
    >+ Pozostawil zonie upowaznienie do sprzedazy i dokonania czynnosci
    >+ zwiazanych z prowadzeniem i zlikwidowaniem DG (poswiadczone norarialnie).
    >+
    >+ DG nie zlikwidowana.
    >+
    >+ I pytania.
    >+
    >+ 1. Kto jest sprzeajacym - zona, czy maz reprezentowany przez zone (a moze

    Tego nie wiem :[
    Zakładam dalej że mąż w ramach DG za pośrednictwem żony...

    >+ 2. Jak ma byc wystawiona faktura - kto jest sprzeawca.

    Jeśli mąż...to mąż :]

    >+ 3 Sprzedaz nie podlega podatkiwi od czynnosci Cywilno prawnych (czy napewo ?
    >+ zapomnialem paragrafu.),

    Jeśli sprzedawany jest składnik majątku DG ("nawet po jej zakończeniu")
    to w tym momencie IMO jasno i prosto wchodzi zasada: 'podlega pod ustawę
    o VAT ot jest zwolnione z PCC'.
    W tym przypadku - taki ŚT jest z mocy ustawy zwolniony z VAT, czyli
    również zwolniony z PCC (bo pod ustawę *podlega*).

    >+ 4. Czy w przyadku gdy kupujacy wystepuje "jako konsument", choc przewiduje,
    >+ ze byc moze bedzie uzywal w GD
    >+ wynmagana jest uomwa?

    Wg. KC to umowa "powinna być" przy kwocie ponad 2kzł.
    Jak z przepisami konsumenckimi to nie wiem :|

    pozdrowienia, Gotfryd