eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaz zamortyzowanego samochodu osobowego, a podatek od dzialalnosci gospodarczej › Re: Sprzedaz zamortyzowanego samochodu osobowego, a podatek oddzialalnosci gospodarczej
  • Data: 2002-05-13 13:21:52
    Temat: Re: Sprzedaz zamortyzowanego samochodu osobowego, a podatek oddzialalnosci gospodarczej
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205122153030.10358-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > On Sun, 12 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    > [...]
    >
    > Po prawdzie przypadku sprzedaży po "wyprowadzeniu" nie mam pod
    > ręką, ale w podobnych* przypadkach przy zakończeniu DG wyroki
    > sądowe były niekorzystne :( - a pojazd, jakby nie patrzeć,
    > był "prawie osobisty".
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Tu pozwolę sobie jeszcze raz zacytować:
    "Tak więc dochodem (stratą) ze zbycia (sprzedaży) składników majątku
    trwałego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą jest różnica
    między przychodem uzyskanym ze zbycia a ich wartością wykazaną w ewidencji
    środków trwałych prowadzoną dla celów stosowania odpisów amortyzacyjnych,
    powiększoną o wartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych (art. 24 ust. 2
    updf). Od tak ustalonego dochodu płaci się podatek na zasadach ogólnych.
    Jest to dochód z działalności gospodarczej, także gdy sprzedaż nastąpiła po
    jej zaprzestaniu."

    czyli raczej nieciekawie. Zapłacic trzeba.
    WS