  • Data: 2005-11-29 11:54:57
    Temat: Re: Zawieszenie działalności - wątpliwości.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Nov 2005, MarkS wrote:

    > Witam,
    >
    > Z racji otrzymania propozycji pracy na etacie (od 1 stycznia), chciałbym z
    > końcem roku zawiesić działalność. Z tego co znalazłem wnioskuję że
    > powinienem zgłosić ten fakt w US oraz wyrejestrować się w ZUS-ie jako
    > płatnik składek. Mam jednak pewne wątpliwości co do reakcji ZUS. Z tego co
    > dowiedziałem się jak dotąd, mogą pojawić się tu jakieś problemy.
    >
    > Czy dobrze rozumiem że w przypadku rzeczywistego zaprzestania działalności i
    > pracy w tym czasie na etacie w zupełnie innej firmie nie powinienem mieć
    > później nieprzyjemności ze strony ZUS ?

    Możesz poszukać hasła "zawieszenie zawieszenia" w:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group:*.po
    datki&num=100&hl=pl
    ?
    Były linki do forów i stron www z opisami wyroków.
    Wychodziło że faktyczne nieprowadzenie kilka razy znalazło uznanie
    w oczach sądu :) (i nie uznał zarzutu ZUS że *formalnie* DG była
    prowadzona).
    Niemniej... nie wiem czy to igranie z ogniem :(

    > Szkoda mi w tej chwili likwidować firmę.

    ...doceniam.
    Ale co ci wadzi ją "prowadzić" skoro będziesz mieć jak mniemam
    pensję wyższą niż minimalna ??

    > Jak wygląda sprawa z telefonem komórkowym zarejestrowanym na firmę ? Czy
    > muszę przepisać go na siebie ? Czy faktury wystawiane na firmę przez
    > operatora w czasie trwania zawieszenia muszę wpisywać do KPIR i deklaracji
    > VAT7 i uwzględmniać w dokumentach składanych w US w tym czasie ? Czy moge
    > poprostu nigdzie ich nie wpisywać ?

    IMHO (i tu uwaga: owo "H" ma bardzo różną wagę :))
    - on jest "na ciebie". Jak to Ludwik bodaj XV powiedział, trochę
    trawersując: "firma to ty". IMHO telefon to koszt uboczny,
    który raczej trudno uznać za "prowadzenie DG" (w odróżnieniu
    od robienia przez kogoś np. zakupu towarów handlowych czy
    zatrudniania ludzi)
    - warto zapoznać się z pojęciem "zabezpieczenia źródła przychodu"
    (jak się googla pyta to "zabezpieczenia zabezpieczania" bo
    onże końcówki rozróżnia niestety) i tu polecam zwykłego
    www.google.pl :)
    - obowiązku uznawania za koszt sobie nie przypominamy... zaś
    obowiązek wpisywania do KPiR dotyczy materiałów podstawowych
    i towarów handlowych.
    - obowiązku odliczania VAT też nie ma.

    Nie mam pojęcia czy zamyślasz "wykreślić się z VAT" - w ustawie
    jest i tak zapis o "przymusowym" wylocie w razie braku przychodów
    oVATowanych przez kilka miesięcy.

    Ale w sumie się zastanawiam dlaczego chcesz "zamykać" to DG... :)
    Koszt: 0,5% podstawy składki zdrowotnej. Dobrze gadam ?

    > Proszę nie krzyczeć

    Ych, nawet sobie pokrzyczeć nie pozwalają :) !

    > ale lektura wielu opini które znalazłem w internecie "lekko" mi zamieszała.

    "takie mamy prawo" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)