  • Data: 2023-05-08 10:58:02
    Temat: Re: podatki.gov.pl - "Dokument w trakcie przetwarzania"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam żadnego powodu, by prostować Twoje poglądy.

    To nie jest kwestia poglądów.
    Jeszcze raz powtórzę: nie masz pojęcia o czym piszesz.

    > Nie ma powodu, byś
    > Ty miał podobne do mnie.

    Na szczęście. Bo bym się spalił ze wstydu.

    > Oczywiście zupełnie przypadkowo kod błędu jest
    > podobny do tego w HTML-u. Sądzę, że oni Ci to wprost na złość zrobili.

    Może mieli powód. Może lubią trzycyfrowe liczby dla swoich komunikatów,
    może po prostu rzucali kostką i tak im wyszło. Nie ma to kompletnie
    znaczenia i to niczego nie zmienia.

    Jeszcze raz, powoli, oni nie zmienili, ani nie użyli INNYCH KOMUNIKATÓW
    do tych samych numerków.
    To nie są kody HTTP, które sobie radośnie wykorzystali.

    Utwórz sobie plik: test.php
    z zawartością:
    <?php
    echo 'Błąd: 200 - Majteczki w czerwone kropeczki';
    ?>

    wrzuć ten plik na jakiś serwer (o ile rozumiesz co do ciebie piszę...)
    np. swój lokalny, albo gdzieś w sieci jak masz dostęp, taki z obsługą php.

    Odpal przeglądarkę, np. firefox.
    Wciśnij F12
    (w dolnym oknie wybierz zakładkę: "sieć" - piąta zakładka od lewej)
    W pasku adresu wpisz:
    adres-mojego-testowego-serwera.com/test.php

    W oknie przeglądarki zobaczysz komunikat:
    Błąd: 200 - Majteczki w czerwone kropeczki

    W dolnym oknie zobaczysz tabelkę.
    Kolumny od lewej:
    Stan: 200 (TADAM! <- kod 200 HTTP!!!!)
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Metoda: GET
    Domena: adres-mojego-testowego-serwera.com
    Plik: test.php

    Teraz zmień: test.php
    <?php
    echo 'Błąd: 301 - Majteczki w zielone kropeczki';
    ?>
    wrzuć zmieniony na serwer.
    W przeglądarce wciśnij F5

    Zajrzyj do dolnej tabelki:
    Kolumny od lewej:
    Stan: 200 (TADAM! <- kod 200 HTTP!!!!)
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Metoda: GET
    Domena: adres-mojego-testowego-serwera.com
    Plik: test.php

    Komunikat błędu z mojego przykładu (programu) nijak nie zmienił kodu HTTP
    Zaczynasz łapać, czy jeszcze nie?

    > I już zupełnie w wolnej chwili zastanów się, czemu w większości
    > aplikacji Ctrl+C, ...+V, ...+X itd działają podobnie. Jakbyś sam na to
    > nie wpadł, to właśnie z tego samego powodu.

    Bredzisz. Zupełnie z innego powodu.
    To nie ma nic wspólnego z tym, o czym dyskutujemy.

    Gdy zamiast firefoxa odpalisz powyższy przykład np. w przeglądarce
    Opera, to zamiast F12 (jak było w firewfoxie) wciśnij: ctrl+shift+I
    Tym razem w prawym oknie: szósta zakładka od lewej: "Network"
    Druga kolumna od lewej:

    ...a w oknie przeglądarki będziesz miał komunikat (jak w Firefoxie...):
    Błąd: 301 - Majteczki w zielone kropeczki

    I teraz wytłumacz, geniuszu, dlaczego to samo narzędzie w Firefoxie
    odpalasz przez F5 (i okno narzędziowe masz na dole), a w Operze odpalasz
    ctrl+szhit+I i okno narzędziowe masz po prawej.
    Ale... ctrl-c działa tak samo...

    Czemu nie zrobili podobnie? Jak z ctrl-c? Debile zrobili Firefoxa, czy
    Operę?

    Od razu widać, że nigdy w życiu nie miałeś do czynienia z ani jedną
    linijką kodu programu. Kompletnie nie czaisz czym różni się pisanie (i
    działanie) programu uruchamianego na serwerze (test.php, aplikacja
    e-deklaracje...), od programów uruchamianych lokalnie, na desktopie,
    działających np. w środowisku Windowsa (czyli np. Firefox, Opera, Word,
    Excel, Paint itd...). I dlatego mieszają ci się w głowie różne tematy,
    kompletnie ze sobą nie związane.

    Gdybym dyskutował z laikiem, to nie byłbym zdziwiony i nawet do głowy by
    mi nie przyszło żeby się z kogoś takiego nabijać. Nie każdy ma obowiązek
    znać nawet takie podstawy podstaw.

    Ale skoro takie bzdury wypisuje policyjny "ekspert" od
    cyberbezpieczeństwa, to można się załamać.

    > Jest taka zasada, że nikt
    > tego za każdym razem od nowa nie wymyśla. I również w wypadku błędów,
    > choć oczywiście - jak piszesz - można sobie wymyślić dowolne, to nikt
    > normalny tego nie wymyśla, tylko dokąd się da, to używa standardowych.
    > Choćby po to, by taki ignorant, jak ja nie musiał grzebać w Internecie,
    > tylko mógł sobie to z głowy wymyślić.

    Bredzisz.
    Nikt niczego od nowa nie wymyśla.

    Twórcy aplikacji obsługującej e-deklaracje nie tworzyli od nowa dla tej
    aplikacji serwera... więc nawet nie dotykali kodów HTTP.
    Ani nie zmieniali kodów HTTP, ani nie wymyślali nowych komunikatów dla
    tych kodów. Kody HTTP (programu SERWERA!!!! - np.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Apache_HTTP_Server), to zupełnie coś
    innego (I OSOBNEGO!!!), od kodów i komunikatów aplikacji działającej na
    tym serwerze. Nie mają ze sobą nic wspólnego.

    Ale i tak tego nie zrozumiesz, bo nie masz pojęcia o czym jest mowa :)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr