  • 1. Data: 2023-05-01 19:06:47
    Temat: podatki.gov.pl - "Dokument w trakcie przetwarzania"
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wczoraj wysłałem PIT-y, a wciąż mam komunikat zwrotny "301 Dokument w trakcie
    przetwarzania". Też tak macie?

  • 2. Data: 2023-05-06 23:08:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-01 o 19:06, r...@k...pl pisze:
    > Wczoraj wysłałem PIT-y, a wciąż mam komunikat zwrotny "301 Dokument w trakcie
    > przetwarzania". Też tak macie?

    Ja tak nie mam, bo już dawno temu składałem.
    Zastanawia mnie tylko czy jak nie będziesz miał UPO
    z 30 kwietnia(czy z 2 maja), to będziesz miał w terminie złożone zeznanie?

  • 3. Data: 2023-05-06 23:25:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2023 o 19:06, r...@k...pl pisze:
    > Wczoraj wysłałem PIT-y, a wciąż mam komunikat zwrotny "301 Dokument w trakcie
    > przetwarzania". Też tak macie?

    Błąd 301 "Dokument w trakcie przetwarzania" (ang. "301 Document In
    Progress") jest kodem odpowiedzi HTTP, który oznacza, że żądany dokument
    jest w trakcie przetwarzania lub generowania. Jest to tymczasowy stan,
    który wskazuje, że serwer jeszcze nie wygenerował końcowej wersji
    dokumentu. Głównym zastosowaniem tego kodu odpowiedzi jest umożliwienie
    serwerowi dostarczanie informacji o postępie przetwarzania dokumentu. Na
    przykład, jeśli serwer otrzymał żądanie wygenerowania dużej ilości
    danych lub złożonego raportu, może zwrócić kod 301, aby poinformować
    klienta, że dokument jest w trakcie generowania i klient powinien
    sprawdzić ponownie później. Klient powinien okresowo wysyłać zapytania
    do serwera, aby sprawdzić, czy dokument jest już gotowy. Może to być
    realizowane poprzez wysyłanie kolejnych żądań HTTP z odpowiednimi
    parametrami identyfikującymi dokument, który jest w trakcie
    przetwarzania. Serwer może odpowiedzieć kodem 301, jeśli dokument nadal
    nie jest gotowy, lub kodem 200 (OK) razem z ostatecznym dokumentem, gdy
    jest już gotowy.

    Ważne jest zrozumienie, że kod 301 oznacza tymczasowy stan i nie jest
    używany jako ostateczna odpowiedź dla żądania. Kiedy dokument zostanie
    wygenerowany, serwer powinien zwrócić inną odpowiedź HTTP, taką jak kod
    200, aby przekazać gotowy dokument lub kod 404, jeśli dokument nie
    istnieje lub nie może zostać wygenerowany. Ostateczna implementacja i
    interpretacja kodu 301 "Dokument w trakcie przetwarzania" może różnić
    się w zależności od konkretnego serwera i aplikacji, które go obsługują.

    Ja bym sugerował wciśnięcie klawisza "F5".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-05-07 01:34:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Błąd 301 "Dokument w trakcie przetwarzania" (ang. "301 Document In
    > Progress") jest kodem odpowiedzi HTTP,

    Bzdura.
    Znowu piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.

    Komunikat 301 z systemu e-deklaracje nie ma nic wspólnego z błędami
    serwerów HTTP.

    https://www.e-pity.pl/kody-weryfikacji-e-deklaracje-
    gov-pl/

    301 - Dokument w trakcie przetwarzania, sprawdź wynik następnej
    weryfikacji dokumentu
    Dokument został zapisany w systemie e-Deklaracje i oczekuje na
    weryfikację formalną. Po pomyślnej weryfikacji dokument może otrzymać
    status 302, 303 lub od razu status 200.

    > który oznacza, że żądany dokument
    > jest w trakcie przetwarzania lub generowania.

    Jakiego znowu generowania? Co za bzdury...
    Wysyłasz dokument wygenerowany. Przez siebie np.przy pomocy programu do
    "robienia" pitów, albo wygenerowany przez US w e-picie.
    301 nie ma nic wspólnego z generowaniem dokumentu.

    > Jest to tymczasowy stan,
    > który wskazuje, że serwer jeszcze nie wygenerował końcowej wersji
    > dokumentu.

    Bredzisz. Pojęcia nie masz o czym piszesz i wprowadzasz ludzi w błąd.
    Jak zwykle. Wróć na grupę prawo, tam już wystarczająco mocno się
    skompromitowałeś, tutaj już nie musisz.

> [...]
    > danych lub złożonego raportu, może zwrócić kod 301, aby poinformować
    > klienta, że dokument jest w trakcie generowania i klient powinien

    Spróbuj przeczytać ze zrozumieniem:
> [...]
    status 302, 303 lub od razu status 200.

    > Klient powinien okresowo wysyłać zapytania
    > do serwera, aby sprawdzić, czy dokument jest już gotowy.

    Bredzisz. Użytkownik wysyła gotowy dokument.
    Poprawny (formalnie) lub nie. Ale gotowy.
    Dla wysyłającego jest informacja, czy został przetworzony, czy nie. Czy
    jest formalnie poprawny, czy nie. Czy jest prawidłowo podpisany, czy nie.
    A nie, czy dokument jest już gotowy.

    > Może to być
    > realizowane poprzez wysyłanie kolejnych żądań HTTP

    To nie ma nic wspólnego z "żądaniami" http.
> [...]

    > przetwarzania. Serwer może odpowiedzieć kodem 301, jeśli dokument nadal
    > nie jest gotowy, lub kodem 200 (OK) razem z ostatecznym dokumentem, gdy

    Bzdura.
    Lub z kodem 302, 303.
    200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO
    Dokument został przyjęty przez system e-Deklaracje i zostanie przekazany
    do Urzędu Skarbowego wskazanego w tym dokumencie. Weryfikacja dokumentu
    nie wykazała błędów. Dla dokumentu zostało wystawione Urzędowe
    Poświadczenie Odbioru (UPO) - co to jest UPO? czytaj na upo.info.pl.

    > Ważne jest zrozumienie, że kod 301 oznacza tymczasowy stan i nie jest
    > używany jako ostateczna odpowiedź dla żądania. Kiedy dokument zostanie
    > wygenerowany,

    Serwer nie generuje żadnego dokumentu. Użytkownik go generuje i wysyła
    na serwer.
    Jak to zrozumiesz (i że te kody nie mają nic wspólnego z kodami http) to
    może ci się coś rozjaśni.

    > serwer powinien zwrócić inną odpowiedź HTTP,

    To nie są odpowiedzi HTTP.

    > taką jak kod
    > 200, aby przekazać gotowy dokument lub kod 404, jeśli dokument nie
    > istnieje

    Bzdura.
    404 - Dokument z nieważnym certyfikatem
    Certyfikat związany z kluczem prywatnym użytym do złożenia podpisu
    elektronicznego jest nieważny - minął okres jego ważności.
    Konieczne jest ponowne wysłanie Deklaracji z użyciem ważnego certyfikatu.

    w odróżnieniu od:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_404

    > lub nie może zostać wygenerowany. Ostateczna implementacja i
    > interpretacja kodu 301 "Dokument w trakcie przetwarzania" może różnić
    > się w zależności od konkretnego serwera i aplikacji, które go obsługują.

    Ojesuuu... co za bzdury...
    Ile jest w Polsce systemów e-deklaracje? Każdy serwer należący do
    systemu e-deklaracje wysyła różne kody? W zależności od humoru admina
    danego serwera? Serio?

    Jeszcze raz, powoli, czytaj ze zrozumieniem: kody odpowiedzi z systemu
    e-deklaracje to nie to samo co kody odpowiedzi HTTP

    > Ja bym sugerował wciśnięcie klawisza "F5".

    Ja bym sugerował rozpęd i zderzenie ze ścianą zanim zabierze się głos w
    sprawie, o której się nie ma pojęcia.

    I ty na grupie prawo chwalisz się, że jako policjant zajmujesz się
    cyberbezpieczeństwem? Przecież ty nawet nie masz pojęcia o podstawowych
    sprawch...
    Dno dna i trzy metry mułu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 5. Data: 2023-05-07 09:23:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-07 o 01:34, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > I ty na grupie prawo chwalisz się, że jako policjant zajmujesz się
    > cyberbezpieczeństwem? Przecież ty nawet nie masz pojęcia o podstawowych

    Ja jestem ciekaw jakie pytania Robert zadaje google, że dostaje
    takie ciekawe podpowiedzi? Bo gdzieś na innej grupie ostatnio też
    widziałem wpis Roberta z jakimś niszowym rozwiązaniem i chętnie bym
    zajrzał na inne grupy,
    które Robert subskrybuje :-)

  • 6. Data: 2023-05-07 11:13:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.05.2023 o 09:23, cef pisze:

    > Ja jestem ciekaw jakie pytania Robert zadaje google, że dostaje
    > takie ciekawe podpowiedzi?

    On te głupoty produkuje z głowy, to u niego norma. Nie sprawdza tego, bo
    tak bardzo jest przekonany o swojej zajebistości. Jak jemu się wydaje,
    że coś wie, to na bank musi być tak jak mu się wydaje. Coś gdzieś
    dzwoni, coś gdzieś słyszał... no i mu się pomieszało... ale przed
    napisaniem na grupę nie sprawdzi. A potem brnie w te swoje absurdy i
    broni ich do upadłego.
    Jest ekspertem od respiratorów, budownictwa i cyberbezpieczeństwa...
    "ekspoidów" w policji :):)
    Ja do dzisiaj nie jestem pewien, czy on przypadkiem się nie podszywa pod
    prawdziwego policjanta, bo taki policjant (jak on się przedstawia)
    istnieje faktycznie.
    Policyjny spec od cyberbezpieczeństwa, zabezpieczania komputerów (a
    przynajmniej on tak twierdzi, że się takimi rzeczami właśnie zajmuje)
    itd. nie odróżnia kodów wysyłanych przez aplikację e-deklaracje od kodów
    HTTP? Porada z wciskaniem F5 w przeglądarce żeby zmienić status
    dokumentu na serwerze e-deklaracji? Serio? Nie wie jaka jest poprawna
    pisownia "eksploid"? To... to brzmi tak niewiarygodnie, że aż prawdziwie ;)

    Nie śmiałbym się z takiej porady, gdyby to napisał "zwykły" człowiek -
    ot, nie bardzo rozumie jak to działa, napisał, chciał dobrze, chciał
    komuś pomóc na grupie, a potem podziękował za sprostowanie. Ale
    policjant przedstawiający się jako spec od cyberbezpieczeństwa? Przecież
    to jest ośmieszanie tej instytucji.

    A najbardziej śmieszne w nim jest to, gdy się irytuje, że ja się niby z
    nim ZAWSZE nie zgadzam, dla zasady :) Że cokolwiek on napisze na grupie
    (głównie na grupie prawo), to ja zawsze muszę napisać, że tak nie
    jest... że robię mu na złość :)
    Nosz kurde, przecież to nie moja wina, że tak często produkuje głupoty :)
    Owszem, mogę to olać i tych głupot nie prostować, ale mi się nie chce i
    szkoda mi ludzi, którzy będą to później czytać i wezmą jego twórczość na
    poważnie, bo przecież on to podpiera autorytetem policjanta,
    profesjonalisty...

    > Bo gdzieś na innej grupie ostatnio też
    > widziałem wpis Roberta z jakimś niszowym rozwiązaniem i chętnie bym
    > zajrzał na inne grupy,
    > które Robert subskrybuje :-)

    Aż takim masochistą nie jestem żeby sprawdzać gdzie on jeszcze się
    produkuje. Wystarczają mi te grupy, które sam subskrybuję ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2023-05-07 16:17:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.05.2023 o 01:34, Kviat pisze:
    > Dokument został zapisany w systemie e-Deklaracje i oczekuje na
    > weryfikację formalną. Po pomyślnej weryfikacji dokument może otrzymać
    > status 302, 303 lub od razu status 200.
    I zostanie wygenerowane stosowne potwierdzenie. Reszty nie chce mi się
    komentować.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2023-05-07 16:22:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.05.2023 o 09:23, cef pisze:

    > Ja jestem ciekaw jakie pytania Robert zadaje google, że dostaje
    > takie ciekawe podpowiedzi?

    Zaspokoję Twą ciekawość. Żadnych. Odpisałem mu z głowy. W sumie nie
    zastanawiałem się, czy to są te same komunikaty, co do html-a, ale
    wychodzi na to, ze dokładnie te same.

    Zresztą nie widzę powodu, by ktoś miał jakieś szczególnie inne
    komunikaty wymyślać. Komunikatów błędów jest niewiele i jest taka
    zasada, że nie używa się tych samych numerków do zupełnie innych
    komunikatów. Przecież równie dobrze mogliby sobie zrobić komunikat 888.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-05-07 16:31:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I zostanie wygenerowane stosowne potwierdzenie.

    No i?
    Co to ma wspólnego z HTTP?

    > Reszty nie chce mi się
    > komentować.

    LOL :)
    A nie mówiłem? Do upadłego :)

    Nie nie chce ci się, tylko jak zwykle nie przyznasz się, że znowu babola
    strzeliłeś.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 10. Data: 2023-05-07 16:50:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.05.2023 o 16:31, Kviat pisze:
    > No i? Co to ma wspólnego z HTTP?

    Tym bardziej nie wiem, co by mogło mieć wspólnego. To Twój pomysł.

    > LOL :) A nie mówiłem? Do upadłego :)
    > Nie nie chce ci się, tylko jak zwykle nie przyznasz się, że znowu
    > babola strzeliłeś.

    Jk odpisałem CEFowi nawet się nie zastanawiałem, ze serwer ten może
    jakieś szczególnie inne kody błędów zwracać. jest taka zasada, że nie
    choć można oczywiście zwrócić dowolny kod błędu i sobie to opisać w
    instrukcji, to nikt normalny tak nie robi. Kod 301 jest kodem
    przejściowym, i oznacza, ze z dokumentem coś się dzieje i po pewnym
    czasie zmieni się na taki, który informuje co z nim się stało.

    --
    (~) Robert Tomasik