    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga na dziecko u ryczałtowca
    Date: Tue, 20 Jan 2009 08:29:52 +0100
    Sender: g...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Jagna napisał:

> [...]
    > wyższym, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie uzyskały dochodów, z
    > wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej oraz
    > dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku
    > - podatek może być określony, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony w
    > rocznym zeznaniu podatkowym, w podwójnej wysokości podatku obliczonego od
    > połowy dochodów osoby samotnie wychowującej dzieci, z uwzględnieniem art.
    > 7; z tym że do sumy tych dochodów nie wlicza się dochodów (przychodów)
    > opodatkowanych w sposób zryczałtowany na zasadach określonych w tej

    Ale art.27f odnosi sie jedynie do przepisu <jakich dzieci dotyczy>, a
    nie do pełnego przepisu z uwzględnieniem kiedy mozna sie rozliczać
    <wspólnie>
    Art. 27f. 1. Od podatku dochodowego, obliczonego zgodnie z art. 27,
    pomniejszonego o kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma
    prawo odliczyć rocznie kwotę, obliczoną zgodnie z ust. 2, jeżeli w roku
    podatkowym wychowywał własne lub przysposobione dzieci, o których mowa w
    art. 6 ust. 4.

    > Dalej - ustęp 8:
    > Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania w
    > sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie wychowującej
    > dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy art. 30c, ustawy o
    > zryczałtowanym podatku dochodowym lub ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o
    > podatku tonażowym.

    akurat ten przepis w podanej wersji istnieje od 1 stycznia 2007 i
    zmienił się w stosunku do poprzedniego dodaniem ustawy o podatku
    tonażowym - przynajmniej mi tak z analizy wynika, ale też mogę sie mylić