  • Data: 2004-04-16 15:56:39
    Temat: Re: umowa cywilno-prawna czy faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Apr 2004, izullka wrote:
    [...]
    >+ np. mam sprzedaż opodatkowana VAT i ponosze koszty z nimi zwiazane (np. za
    >+ energię elektryczną).
    >+ To np sprzedaż samochodu osobowego ze stawką zw. spowoduje, że ową f-rę za
    >+ energie elektr. naliczę proporcjonalnie? A co ma sprzedaz zw. samochodu do
    >+ kosztu za energię elektryczna???

    Już ci tłumaczyli. Trzeba przyznać że jeśli masz rzeczoną chłodnię
    która zżera nieproporcjonalnie więcej prądu niż "biuro i inne drobiazgi"
    to oczywiście można by *podzielić* rzeczony kwitek za prąd na dwie
    części: "dla chłodni" i "dla biura". Najlepiej na podstawie podlicznika :]
    Z góry zapowiadam: tak, jeśli chłodnia jest "proporcjonalna" (czyli
    przechowujesz VAT+"zw") to wypadałoby policzyć DWIE proporcje: sprawa
    niezgodności VAT-7 z ustawą była tu wałkowana razy kilka, a raz to
    nawet ktoś zeznał iż jego US zgodził się na dołączanie tabelki z rozpiską
    proporcji (kilku proporcji, dać mi tego co wycofał z polszczyzny
    "proporcyj" !!) właśnie w oparciu o argument że w przypadku spornym
    to ustawa powinna "być górą" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)