eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowa o dzieło - jak zaksięgować i czy mozna na rodzinę › Re: umowa o dzieło - jak zaksięgować i czy mozna na rodzinę
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzieło - jak zaksięgować i czy mozna na rodzinę
    Date: Tue, 9 Sep 2008 00:35:01 +0200

    On Mon, 8 Sep 2008, pawelj wrote:

    > Czyli z żoną nie ma co w konszachty wchodzić bo to nijak sie nie opłaca :)

    :)

    > A teraz pytanie drugie - czy ktoś sprawdza w jakiś sposób takie umowy?

    Tak, szczególnie umowy.
    Kontrolę miałem po prawdzie raz, ale wychodzi że właśnie "papierki" są
    tym co najbardziej interesuje typowego kontrolera - i nie dziwota, bo
    wiedzy merytorycznej trudno oczekiwać po człowieku, który jednego dnia
    kontroluje sprzedawcę truskawek a następnego wpada do elektronika...

    > Czy np wypłacenie kwoty np 10 tys za 2 godziny pracy przy komputerze przy
    > wpisywaniu tekstu - może byc w jakiś sposób kiedyś sprawdzone ? I rozliczone?
    > Czy w to się nikt nie bawi ?

    Przypuszczam, że co najmniej w 3 przypadkach:
    - "USowi coś wygląda dziwnie" (podejrzewam że na to się załapałem, klient
    koniecznie chciał zamknąć ponadkwartalną robótkę w listopadzie :>)
    - losowo
    - wskutek obywatelskiej postawy sąsiada, współpracownika, konkuretna
    (listę uzupełnić) zaniepokojonego w różny sposób, potocznie zwanej
    "donosem" ;) (jak sądzę szczególnie wszelkie zgrzyty między byłymi
    stronami umowy mają szanse tak się ujawnić :))

    Zupełnie zapomniałem w poprzednim poście zapodać Ci a propos ojca
    takie ciekawe słowa kluczowe: "podmioty powiązane".
    Nawet szwankujący ostatnio groups.google powien coś na ten temat
    znaleźć ;>
    W kontekście zapłaty w wysokości 10 kzł/2h szczególnie polecam
    art.25 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych.
    Zalecam rozważenie tezy: "decyzja urzędu skarbowego nie jest
    dokumentem ksiegowym".
    Po polsku: "podwójne opodatkowanie różnicy między kwotą wykazaną
    na kwitku a wartością określoną przez US jako 'rynkowa'".
    Ewentualnie zarzut pozorności transakcji (ale to raczej jeśli
    przedmiot umowy mocno wykracza poza kompetencje wykonawcy,
    do opisywanego przypadku chyba nie pasuje).
    Tak czy siak, próba ominięcia "wpadnięcia w próg 40%" może
    zaskutkować opodatkowaniem 1-(1-40%)*(1-40%) czyli 64% :>

    > Dzięki za wyjasnienia i proszę o jeszcze

    No to właśnie proponuję ;)
    Co tylko my mamy mieć niestrawność od przepisów ;)

    pzdr, Gotfryd